Vēstnieks: Patērētāju atšķirību dēļ Latvijas pārtikas uzņēmējiem izredzes ielauzties Indijas tirgū ir diezgan mazas
Patērētāju atšķirību dēļ Latvijas pārtikas nozares uzņēmējiem izredzes ielauzties Indijas tirgū ir diezgan mazas, intervijā aģentūrai LETA apliecināja Latvijas vēstnieks Indijā Aivars Groza.
Vēstnieks skaidroja, ka Indijā dzīvojošie cilvēki patērē daudz piena produktu, taču viņiem pašiem ir daudz mājlopu. "Mēs skatāmies, vai ir kāda tirgotāju ķēde, kas varētu piegādāt mūsu pārtikas produktus, bet, piemēram, likt cerības uz šprotu tirgošanu nevajadzētu," sacīja vēstnieks, piebilstot, ka paši indieši lielākoties patērē svaigas zivis, bet tunčus un sardīnes pamatā pērk ārzemnieki.
"Tāpat jāatceras, ka apstrādātas zivju produkcijas importam tiek piemērota diezgan liela ievedmuita, kas šo procesu padara nerentablu. Var jau būt, ka izdotos atrast kādu partneri, kas mūsu produktus pārstrādātu, bet 70% indiešu ir veģetārieši, kas neēd zivis," norādīja vēstnieks. "Līdz ar to jāsaka, ka pārtikas eksporta ziņā vietas [Indijas tirgū] ir ļoti maz," viņš secināja.
Uz sarakstu