Pedagogu algu reforma neietekmēs skolu skaitu Jelgavas novadā
"Jaunā reforma paredz palielināt skolēnu skaita proporciju uz vienu pedagoģisko likmi, proti, Jelgavas novadā no 8,12 uz 11,5. Protams, ka tas būtiski samazina katrai skolai pienākošos pedagogu likmju skaitu, kaut arī tiek palielināti klašu grupām atbilstošie koeficienti, bet, ņemot vērā to, ka palielinās likmē iekļauto darba stundu skaits, likmju skaita samazināšanās var situāciju pat uzlabot vai vismaz nepasliktināt," pašvaldības viedokli pauž Kreicberga-Kapša.
Par patieso reformu ietekmi spriest varēs tad, kad skolas būs pārdomājušas, kāds darba stundu sadalījums būs katram pedagogam.
Kreicberga-Kapša arī atgādina, ka Jelgavas novada dome, izvērtējot izglītības iestāžu optimizāciju gan kontekstā ar saimnieciski izdevīgāku pārvaldību, gan skolēnu skaita prognozēm tuvākajos gados, jau iepriekš ir ziņojusi par divu Jelgavas novada izglītības iestāžu reorganizāciju - vidusskolas programmas slēgšanu Līvbērzes vidusskolā un pamatizglītības programmas slēgšanu Svētes pamatskolas Glūdas filiālē.
Līdz ar 2017.gada 1.septembri Līvbērzes līdzšinējā vidusskola iemantos Līvbērzes pamatskolas statusu, bet Svētes pamatskolas Glūdas filiālē jau ar 2016.gada septembri paliks tikai pirmsskolas apmācība.
Jau vēstīts, ka IZM iecerētā pedagogu algu reforma, kurai spēkā būtu jāstājas jau 1.septembrī, paredz palielināt skolēnu skaitu uz vienu skolotāju.
Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) skaidroja, ka jaunais pedagogu darba samaksas modelis paredzēs jaunu skolēnu un skolotāju skaita proporciju ieviešanu. Šajā mācību gadā pašvaldības un valsts skolās strādā 28 367 pedagogi, savukārt šajās izglītības iestādēs mācās 207 686 skolēni. Ja skolēnu skaits kopš 2009./2010.mācību gada samazinājies no 237 434 cilvēkiem, tad kopš šī paša laika pedagogu skaits pat palielinājies. Patlaban valstī vidējā skolēnu un skolotāju proporcija ir 9,26:1.
Jaunajā modelī tiktu nodrošināta proporcija, kur vienam pedagogam vidēji ir 11,86 skolēni.
Republikas pilsētās skolēnu un skolotāju proporcijai būtu jābūt 16,5:1, savukārt novadiem, kuru administratīvajā teritorijā skolēnu skaits ir 3,5 uz vienu kvadrātkilometru, - 14:1. Novada pilsētās šī proporcija būtu nedaudz mazāka - uz vienu pedagogu tiktu attiecināti vidēji 12,5 skolēni. Novados IZM šo proporciju iecerējusi diversificēt saistībā ar iedzīvotāju blīvumu šajā novadā. Novadā, kura administratīvajā teritorijā skolēnu skaits vispārizglītojošās dienas skolās ir 0,5 skolēni uz vienu kvadrātkilometru, šī proporcija būtu 9,5:1, savukārt pārējos novados un pilsētu novados - 11,5:1.
Šadurskis uzsvēra, ka šīs skolēnu un skolotāju proporcijas varētu būt viens no strīdu iemesliem jaunā reformu modeļa apspriedē.
Uz sarakstu