OECD iesaka Latvijai izlīdzināt skolēnu skaitu vidējā vispārējā un profesionālajā izglītībā
Kā skaidroja OECD eksperts, statistika parāda, ka reformas, kuras Latvijā profesionālās vidējās izglītības jomā tiek veiktas kopš 2009.gada, ir jāturpina. Jelands sacīja, ka Latvijā profesionālā vidējā izglītība, salīdzinot ar citām Eiropas Savienības (ES) valstīm, tiek vērtēta ļoti zemu, kamēr, piemēram, tādās valstīs kā Somija profesionālā vidējā izglītība tiek uzskatīta par kvalitatīvu un tiek novērtēta.
Kā sacīja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāre Līga Lejiņa, izglītības attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam ir paredzēts, ka 2020.gadā profesionālo izglītību iegūs 50% vidējo izglītību apgūstošo skolēnu.
Tāpat OECD iesaka Latvijai uzlabot cilvēku iesaisti mūžizglītībā. Kā norādīja Lelands, Latvijā cilvēki mūžizglītībā iesaistās daudz mazāk nekā vidēji citur ES. Lejiņa arī šeit norādīja, ka izglītības attīstības pamatnostādnes paredz to, ka 2020.gadā mūžizglītībā būs iesaistīti 15% cilvēku vecumā no 25 līdz 64 gadiem. Savukārt 2014.gadā šis rādītājs bija 5,5%.
Jelands piebilda, ka labi rādītāji iesaistei mūžizglītībā ir tādās valstīs kā Dānija, Zviedrija un Somija. Viņš norādīja, ka mācīšanās visa mūža garumā ir savā veidā saistīta ar tradīcijām šajās valstīs.
Jau ziņots, ka demogrāfiskās situācijas pasliktināšanās dēļ Latvijai nāksies pārskatīt izglītības sistēmas kapacitāti, tostarp vidējās un augstākās izglītības iestāžu un to darbinieku skaitu, secināts OECD ziņojumā par Latvijas izglītības politikas un prakses atbilstību OECD standartiem.
Uz sarakstu