Internetveikalu un netiešās tirdzniecības nozares līderis pēc apgrozījuma pērn - "LMK 07"
Pērn internetveikalu un netiešās tirdzniecības nozares līdere ar 26,93 miljonu eiro apgrozījumu bija SIA "LMK 07", liecina SIA "Firmas.lv" un aģentūras LETA veidotais "Latvijas biznesa gada pārskats 2015".
Vēl nozares uzņēmumu "Top 10" pirmajā trijniekā ir SIA "Korns" ar 21,98 miljonu eiro un SIA "Mobilukss" ar 19,47 miljonu eiro apgrozījumu.
Tāpat "Top 10" iekļuvuši tādi uzņēmumi kā SIA "Daimon" ar 18,83 miljonu eiro, SIA "Pigu Latvia" ar 16,45 miljonu eiro, SIA "Mobilux Latvia" ar 15,35 miljonu eiro, SIA "Studio Moderna" ar 15,3 miljonu eiro, SIA "NLMK Plate Baltic" ar 13,04 miljonu eiro, SIA "Seagull Trade" ar 12,94 miljonu eiro un SIA "Cosmo trading" ar 11,8 miljonu eiro apgrozījumu.
Izdevumā "Latvijas biznesa gada pārskats 2015" teikts, ka pagājušajā un arī šajā gadā nozares dalībniekiem nākas strādāt ne pārāk labvēlīga informatīvā un ekonomiskā fona apstākļos - dažādi ģeopolitiski notikumi atstāj ietekmi arī uz klienta rocību, tāpēc daudz rūpīgāk un intensīvāk jāstrādā pie preču klāsta, īpašajiem piedāvājumiem un klientu apkalpošanas servisa, lai spētu nodrošināt ne tikai labas cenas, bet arī ātru un kvalitatīvu piegādi, kā arī nevainojamu pēcpārdošanas servisu.
Pēc 2014.gada pārskatiem redzams, ka lielākajai daļai mazo e-veikalu pārdošanas apjomi ir vai nu kritušies, vai arī pieaugums ir bijis ļoti niecīgs, tādējādi var izdarīt secinājumus, ka notiek tirgus noslāņošanās un patērētāji vairāk veic pirkumus e-veikalos ar vārdu, kur nav jāmin, vai cenas būs atbilstošas, vai veikals spēs piegādāt kāroto preci un vai nodrošinās garantijas saistības.
Konkurence nozarē ir asa un tajā pašā laikā interesanta. Latvijā ir pāris lielu tirgus dalībnieku, kas kontrolē lielāko daļu e-komercijas tirgus. Redzams, ka mazākie tirgus dalībnieki sāk neizturēt konkurenci, nespēj klientiem piedāvāt vai nu labu cenu, vai apkalpošanas ātrumu un kvalitāti, vai arī abus kopā un tiek izspiesti no tirgus. Arī patērētāji arvien retāk izvēlas riskēt ar nezināmiem veikaliem, jo negrib iedzīvoties liekās galvassāpēs, sākot no pasūtījuma saņemšanas procesa un beidzot ar pēcpārdošanas
servisu, norādīts "Latvijas biznesa gada pārskatā".
Kā ziņots, klajā nācis ikgadējais izdevums "Latvijas biznesa gada pārskats", kurā apkopota informācija par 22 000 strādājošu firmu, kuru neto apgrozījums ir virs 145 000 eiro un kas veido 98% no visu Latvijas uzņēmumu apgrozījuma.
"Latvijas biznesa gada pārskatu" veido uzņēmums "Firmas.lv" sadarbībā ar informācijas aģentūru LETA.
Ņemot vērā vietējā tirgus stabilitāti, papildus apjomīga industriju dinamikas pētījumam "Firmas.lv" un LETA sadarbības projektā šogad īpaša uzmanība veltīta lielo, vidējo, mazo, kā arī strauji augošo jeb "gazeļu" uzņēmumu darbībai dažādās industrijās un reģionos. Tāpat īpaša uzmanība pievērsta reģionālajam sniegumam industriju griezumā - kontekstā ar fondu ieguldījumiem, demogrāfiju, ienākumu līmeni - sadarbībā ar uzņēmumu "Oxford research".
Šī gada izdevumā atsevišķa vieta veltīta arī ārvalstu investoru ieteikumiem Latvijas ekonomikas attīstībai sadarbībā ar Ārvalstu investoru padomi Latvijā, kā arī nodokļu nomaksai uzņēmumos, tostarp sociālo iemaksu apjomam uz vienu strādājošo, dažādās biznesa jomās, balstoties uz Valsts ieņēmumu dienesta datiem.
"Latvijas biznesa gada pārskatā" iekļautas veiksmīgāko uzņēmēju un nozaru ekspertu atziņas un prognozes, kā arī padziļināts biznesa vides apskats un detalizēti nozaru uzņēmumu saraksti - "Top 10" uzņēmumi 16 industrijās, "Top 25" uzņēmumi 63 virsnozarēs un visi uzņēmumi, kas sadalīti 476 nozarēs.
Uz sarakstu