Banner 980x90

Gauss: "airBaltic" finanšu investora līdzekļi nepieciešami jaunu lidmašīnu iegādei

Foto: Edijs Pālens/LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" finanšu investora līdzekļi nepieciešami jaunu lidmašīnu iegādei, intervijā telekompānijas LNT raidījumam "900 sekundes" teica "airBaltic" prezidents Martins Gauss.

Viņš pavēstīja, ka ir darīt viss, lai atrastu investoru, taču nevarot atklāt sarunu detaļas. Svarīgākais esot tas, ka aviokompānija pirks jaunas lidmašīnas, kuras sāks piegādāt jau nākamā gada septembrī. Investora nauda tiks izmatota pirmajai iemaksai. Tā tiks investēta aktīvos un paliks aviosabiedrībā jaunu lidmašīnu veidā, skaidroja Gauss.

Kompānijas vadītājs atzina, ka atsaukušies ir vairāki investori. Taču plašāku informāciju atklās tikai tad, kad sarunas būs noslēgušās.

Gauss piebilda, ka aviokompānija pirmajā pusgadā strādājusi ar peļņu, un arī kopumā 2015.gadu plānots noslēgt ar peļņu.

Potenciālais Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" finanšu investors tiek pārbaudīts, nekādu lēmumu vēl nav, LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V). Ministram zināms, ka investors ir uzņēmējs no Vācijas un pārstāv savu privāto uzņēmumu.

Matīss arī minēja, ka ir pāragri runāt par valsts iespējamiem papildu ieguldījumiem kompānijā. "Valsts "airBaltic" jau ir ieguldījusi 100 miljonus eiro. Jautājums - cik gatavs ir ieguldīt investors un kāda ir tālākā stratēģija," sacīja ministrs.

Investora pārbaude turpinās, uzsvēra ministrs, piebilstot, ka ir arī daži fakti, kas varbūt nav tik glaimojoši konkrētajam uzņēmumam.

Savukārt Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" Matīss izteicās, ka "mēs neesam tik izmisuši, ka mums "airBaltic" jāpārdod jebkuram par jebkuru cenu".

Sīkāku informāciju ministrs pagaidām nesniedz.

Pilseta24.lv jau vēstīja, ka "airBaltic" ir izdevies piesaistīt finanšu investoru no Rietumeiropas, kas ir gatavs investēt lidsabiedrībā aptuveni 50 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja finanšu konsultāciju uzņēmuma "Prudentia" valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš.

Patlaban ir parakstīts nodomu protokols. Investora vārdu vēl nevarot atklāt konfidencialitātes noteikumu dēļ. Tas esot "solīds Eiropas investors", kurš redzot "airBaltic" konkurētspēju. Darījuma sagatavošanā iesaistīts respektabls juridisks birojs un auditorfirma, kā arī kāda Latvijas banka.

Kopš 2008.gada "airBaltic" bija finansiālas grūtības, kā rezultātā 2010. un 2011.gadā uzņēmums cieta būtiskus zaudējumus, tam bija negatīvs pašu kapitāls un tika veikti vairāki valsts atbalsta pasākumi. EK 2012.gada novembrī sāka padziļinātu izmeklēšanu, lai novērtētu dažādo pasākumu atbilstību ES noteikumiem par valsts atbalstu. EK pērn konstatēja, ka "airBaltic" pārstrukturēšanas plāns ļaus uzņēmumam kļūt dzīvotspējīgam ilgtermiņā, neradot nepamatotus konkurences traucējumus vienotajā tirgū.

2011.gada nogalē pēc AS "Latvijas Krājbanka" darbības apturēšanas Latvijas valsts no bankas pilnvarnieka par akciju nominālvērtību 224 000 latu iegādājās 47,2% "airBaltic" akciju, kuras bija ieķīlājis aviokompānijas privātais akcionārs BAS. Latvijas valsts savu rīcību skaidroja ar lidsabiedrības privāto akcionāru neizpildītajām saistībām. BAS īpašnieki bija kādreizējais "airBaltic" vadītājs Bertolts Fliks un "Taurus Asset Management Fund Limited". Līdz ar to patlaban Latvijas valstij pieder 99,8% akciju.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)