Banner 980x90

Zemgales pašvaldībās izvērtēs izglītības kvalitāti un priekšlikumus reformai

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG

Otrdien, 15.decembrī Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) Attīstības padomes sēdē pašvaldību vadītāji diskutēja par izglītības kvalitāti un reformu nepieciešamību, paredzot īstenot izvērtējumu un priekšlikumu apkopošanu pašvaldībās pēc to vajadzībām, aģentūru LETA informēja ZPR administrācijas vadītāja Santa Ozola.

Lai kvalitatīvi un ilgtspējīgi nodrošinātu nepieciešamo izglītību, pirmais darbs reformā ir skolu tīklu optimizēšana reģiona pašvaldībās. Attīstības padomē notikušās sarunas bija pirmie soļi ceļā uz izglītības sistēmas sakārtošanu, jo patlaban līdzīgas diskusijas notiek gan Latvijas Pašvaldību savienībā, gan Saeimas apakškomisijās, skaidroja Ozola.

"Pēc veiktajiem pētījumiem, Latvijā ir trešā dārgākā izglītība Eiropā, taču izglītības kvalitātes ziņā tā ieņem reitingu pēdējās vietas. Ņemot vērā, ka izglītības kvalitāte ir Latvijas attīstības ilgtermiņa rādītājs, arī pašvaldībās nepieciešams laikus diskutēt par izglītības sistēmas reformu valstī," pauda Ozola.

Viņa informēja, ka ZPR Attīstības padomes sēdē pašvaldību vadītāji tika aicināti katrai pašvaldībai pašai veikt objektīvu izvērtējumu - vērtēt skolu piepildījumu un skolotāju noslodzi, kā arī viena skolēna izmaksas.

"Skolu īpašnieki ir pašvaldības, un tikai tās kopīgi ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) var lemt, vai konkrētajā teritorijā skola ir nepieciešama vai nē. Jau šodien daudzviet tiek lemts par skolu apvienošanu. Jāatceras, ka galvenais mērķis skolu tīkla sakārtošanai ir skolēns ar augstu izglītības kvalitāti, kurš ir konkurētspējīgs gan citās Eiropas līmeņa izglītības iestādēs gan pēc tam darba tirgū," skaidroja Ozola.

Vairāki pašvaldību vadītāji sēdē aizstāvēja viedokli, ka ārpus pilsētām izglītības iestāde pilda arī kultūras centra funkciju un tās nereti nevar slēgt, balstoties uz matemātiskiem aprēķiniem vien. Vienlaikus daudzi pašvaldību vadītāji piekrita, ka skolā nevar mācīties 39 bērni, ar kuriem strādā 28 skolotāji, un ir jānonāk pie optimāla modeļa.

"Izglītības reforma nav vienas dienas jautājums, kurā lēmumu var pieņemt pāris stundu laikā, tādēļ pašvaldībām tika uzdots mājasdarbs rūpīgi izvērtēt savas skolas, par pamatu ņemot izglītības kvalitāti. Šis jautājums diskusijās tiks aktualizēts arī 2016.gada ZPR Attīstības padomes sēdēs, uz sarunām aicinot arī IZM pārstāvjus," skaidroja Ozola.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)