"Virši-A": Jauni spēlētāji degvielas tirgū, visticamāk, varētu ienākt tikai pārpērkot esošas degvielas uzpildes stacijas

Reālākā iespēja Latvijas degvielas mazumtirdzniecības tirgū ienākt jauniem spēlētājiem ir pārpērkot jau esošas degvielas uzpildes stacijas, intervijā aģentūrai LETA teica degvielas mazumtirgotāja "Virši-A" izpilddirektors Jānis Vība.

Rīga, 30.janv., LETA. Reālākā iespēja Latvijas degvielas mazumtirdzniecības tirgū ienākt jauniem spēlētājiem ir pārpērkot jau esošas degvielas uzpildes stacijas, intervijā aģentūrai LETA teica degvielas mazumtirgotāja "Virši-A" izpilddirektors Jānis Vība.

Viņš stāstīja, ka jaunam spēlētājam būtu diezgan sarežģīti ieiet šajā tirgū pilnīgi no jauna, jo tas prasītu būtiskus kapitālieguldījumus, turklāt tirgus ir diezgan piesātināts.

"Viena lieta ir ieiet tirgū un nodrošināt kaut kādu mārketingu klientu piesaistei, bet pavisam cita - arī investīciju atdevi. Pelnītspēja ir būtiska, lai varētu turpināt pastāvēt," teica Vība, piebilstot, ka scenārijs ieiet tirgū, pārpērkot kādas stacijas, ir reālāks, bet arī tas prasītu lielas investīcijas.

Jautāts, kā kopumā vērtē konkurenci degvielas mazumtirdzniecībā, Vība atbildēja, ka "konkurence ir tiešām asa, un tas ir labi klientam, jo konkurences dēļ klients iegūst labāku pakalpojumu un servisu". Viņš skaidroja, ka mūsdienās degvielas uzpildes stacijas nav tikai degvielas tirgotājas, tām ir jāpielāgojas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un vēlmēm. 

"Vēlamies sniegt pilna servisa piedāvājumu - gan kvalitatīvu degvielu, gan īpašu veikala sortimentu. Piemēram, mēs esam vienīgie, kas piedāvā savos veikalos suši, kebabu, Latvijā grauzdētu kafiju. Tie ir instrumenti, ar kuriem cenšamies konkurēt par klientu," stāstīja Vība.

Viņš norādīja, ka klienti arvien vairāk interesējas arī par svaigiem augļiem, dārzeņiem, kā arī ļoti personificētiem piedāvājumiem, piemēram, bezlaktozes, bezglutēna produktiem, produktiem veģetāriešiem. "Tas viss mums kā uzņēmumam ir jāizvērtē, cik rentabli ir tādus produktus piedāvāt," teica Vība.

"Virši-A" reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 910 560 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2018.gadā bija 180,3 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir pieaugums par 21,5%, bet kompānijas peļņa pieauga par 22,1% un bija 3,796 miljoni eiro. 

http://www.leta.lv/plus/0A391E8C-D9C2-40E8-A380-78C111BA256E/