Ventspils ostā kravu apgrozījums aizvadītajā gadā samazinājies par 14%
Ventspils brīvostas termināļu kopējais kravu apgrozījums 2015.gadā bija 22,5 miljoni tonnu, kas ir par 14,05% mazāk nekā 2014.gadā.
Kā aģentūru LETA informēja Ventspils brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Ieviņa, kopējais kravu apgrozījums Ventspils brīvostas termināļos 2015.gadā būtiski atpaliek no veiksmīgāko gadu rādītājiem un nesasniedz arī pagājušā gada sākumā plānoto apjomu. Būtiski kravu apgrozījums samazinājies trīs termināļos, kas arī galvenokārt ietekmē visas ostas kravu apgrozījuma rādītājus. Par diviem miljoniem tonnu jeb 17% samazinājies SIA "Ventspils Nafta termināls" apgrozījums, kas nesasniedz pat pusi no termināļa jaudas. 2015.gadā SIA "Ventspils Nafta termināls" pārkrauti 9,7 miljoni tonnu, kas ir būtisks samazinājums salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem, norādīja Ventspils brīvostas pārvaldē.
AS "Baltic Coal Terminal" 2015.gadā pārkrauts 1,9 miljoni tonnu akmeņogļu, kas ir par 45% jeb 1,5 miljoniem tonnu mazāk nekā 2014.gadā un nesasniedz pat trešdaļu termināļa jaudas. 2015.gadā AS "Baltic Coal Terminal" bijušas 249 dīkstāves dienas.
"Katastrofāli rādītāji", pēc brīvostas pārvaldes teiktā, ir AS "Kālija parks", kur visa gada laikā pārkrauti 142 000 tonnu, kas ir par 91% jeb 1,4 miljoniem tonnu mazāk nekā 2014.gadā. Tas nozīmē, ka "Kālija parkā" 2015.gadā izmantoti tikai 2% kopējās iespējamās jaudas, norādīja brīvostas pārvaldē. Neviena kuģa AS "Kālija parks" terminālī nav bijis kopš aizvadītā gada 2.jūnija.
Kravu apgrozījuma samazinājums par 52 000 tonnu jeb 11% salīdzinājumā ar 2014.gadu pērn bija SIA "Ventplac" terminālī. Līdzvērtīgi iepriekšējam gadam pērn strādājis SIA "Ventamonjaks serviss" terminālis.
Seši Ventspils brīvostas termināļi 2015.gadā palielinājuši kravu apgrozījumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Kravu pieaugums bijis SIA "Ventall Termināls" par 91%, AS "Ventbunkers" par 6%, AS "Ventspils tirdzniecības osta" par 5%, SIA "Noord Natie Ventspils Terminals" par 5% un SIA "Ventamonjaks" par 2%. Kravu apgrozījums, salīdzinot ar 2014.gadu, dubultots AS "Ventspils Grain Terminal", tomēr terminālī bijušas 273 dīkstāves dienas un piestātne noslogota tikai par 25%, norādīja brīvostas pārvaldē.
Neskatoties uz to, ka atsevišķu termināļu darbības rezultātā Ventspils brīvostas pārvaldei bija jārēķinās ar būtisku ieņēmumu samazinājumu, pārvalde 2015.gadā īstenojusi vērienīgus infrastruktūras attīstības projektus par vairāk nekā 30 miljoniem eiro, informēja Ieviņa. Projektu īstenošanai izdevies piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, kas sedz līdz pat 85% no projektu izmaksām. No finanšu ieguldījuma viedokļa galvenie objekti 2015.gadā bija termināļu un industriālo zonu pievedceļi. To rekonstrukcijai un būvniecībai tika paredzēti 11 miljoni eiro. Savukārt lielākie investīciju projekti industriālajā teritorijā saistīti ar divu ražošanas ēku celtniecību. Elektronikas centru nodeva ekspluatācijā maijā, bet pašlaik noslēdzas Tehnoloģiju centra būvniecība.
2015.gadā pabeigta Ventspils brīvostas pārvaldes kuģu stāvvietas jeb Ziemas ostas rekonstrukcija un 12.dziļūdens piestātnes būvniecība. Gultnes padziļināšanas darbi 12.piestātnē vēl turpinās. Tiek nostiprināta grunts 2. un 3.piestātnē, un norit Ventas kreisā krasta piestātņu un krasta līnijas nostiprināšana. Daudzi 2015.gadā sāktie darbi tiks vēl turpināti 2016.gadā, informēja Ieviņa, piebilstot, ka ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes darba prioritāte. Tādējādi Ventspils brīvostas pārvalde īsteno savu galveno - teritorijas attīstītāja - funkciju, nodrošinot labākos apstākļus ostas termināļu un rūpniecisko uzņēmumu biznesa attīstībai.
2015.gada decembrī Ventspils brīvostas termināļos pārkrauts 1,5 miljoni tonnu kravu.
Uz sarakstu