Vecāki satraukušies, ka jaunais pedagogu finansēšanas modelis mazinās izglītības kvalitāti
Biedrība "Vecāki par izglītību" ir satraukusies, ka jaunais pedagogu atalgojuma modelis veicinās pedagogu pārslodzi, kā rezultātā cietīs izglītības kvalitāte.Kā aģentūru LETA informēja organizācijā, tā šaubās, ka pamatoti ir Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) apgalvojumi, ka jaunā atalgojuma sistēma novērsīs pedagogu pārslodzi, jo par mācību stundu gatavošanu un vadīšanu tiks samaksāta adekvāta atlīdzība.
Balstoties uz matemātiskiem aprēķiniem, biedrība apgalvo, ka ir sagaidāms pretējais - skolotāju noslodze tikai pieaugs, kamēr atalgojums nepalielināsies. Tā secina, ka bērni, kas mācīsies vecākās klasēs, būs "apdalīti", jo skolotājs būs gana aizņemts, gatavojoties stundai, labojot mājasdarbus un pietiekamu uzmanību nevarēs veltīt arī mācību stundas laikā, jo būs liels skolēnu skaits klasē. Tikmēr algas lielums, kas būs atkarīgs no tā, cik skolēnu ir vienā klasē, rosinās skolas piepildīt klases līdz maksimumam.
Biedrību satrauc, ka sākoties vasaras brīvlaikam un vienlaikus tuvojoties jaunajam mācību gadam, joprojām nav skaidrības par finansēšanas kārtību un kad vispār jauno atlīdzības modeli plānots ieviest. " Skolotāji ir neziņā un bailēs par nākotni. Šī nedrošības sajūta jūtama viņu darbībā, attiecībās ar bērniem, negatīvi ietekmē skolotāja mācītspēju," uzsver organizācija.
IZM rosina jauno pedagogu darba samaksas modeli ieviest tikai nākamajā gadā, turklāt darot to divos atsevišķos posmos, aģentūra LETA uzzināja ministrijā.
IZM joprojām turpina konsultācijas ar partneriem, un jūnija sākumā paredzēts Ministru kabinetā iesniegt apstiprināšanai normatīvo aktu paketi jaunā modeļa ieviešanai. Tomēr ieviešana nu netiek plānota šogad, kā bija paredzēts pirms tam, bet gan nākamgad.
Modeļa ieviešana valsts profesionālās izglītības iestādēs varētu notikt jau 1.janvārī, bet pašvaldību un privātajās vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs modeļa ieviešana notiktu tikai ar 2016.gada 1.septembri.
Pedagogu atalgojuma jaunā modeļa ieviešanai valsts budžetā gadā papildus ir nepieciešami 31,43 miljoni eiro, 2016. gada četriem mēnešiem - 10,48 miljoni eiro, lai novērstu pašreizējo pedagogu atalgojuma nevienlīdzību un palielinātu nepieciešamo atbalstu skolēniem. Uz sarakstu