Banner 980x90

VARAM veidos vienoto klientu apkalpošanas centru uzraudzības komiteju

Rīga, 4.jūl., LETA. Lai regulētu vienotajos klientu apkalpošanas centros sniegto pakalpojumu apjomu, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM) būs jāizveido uzraudzības komiteja, paredz valdībā apstiprinātie noteikumi par Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību.

Valsts pārvaldes iekārtas likums nosaka, ka valsts pārvaldes pakalpojumus pēc iespējas sniedz vienā klientu apkalpošanas centrā klātienē vai elektroniski arī tad, ja to sniegšanā ir iesaistītas vairākas iestādes. Lai uzlabotu sabiedrībai sniegto valsts pārvaldes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību, 2015.gadā VARAM sadarbībā ar pašvaldībām un atsevišķām valsts tiešās pārvaldes iestādēm izveidoja VPVKAC tīklu, kas līdz 2016.gada 31.decembrim ietvēra 56 VPVKAC novada nozīmes un trīs - reģionālās nozīmes attīstības centros. Kopskaitā plānots izveidot VPVKAC tīklu 89 novadu nozīmes, 21 reģionālās nozīmes un deviņos nacionālās nozīmes attīstības centros.

Lai nodrošinātu vienotajos klientu apkalpošanas centros sniegto pakalpojumu apjoma regulēšanu un pakalpojumu sniegšanas kārtības uzturēšanu, VARAM izveidos uzraudzības komiteju un apstiprinās tās nolikumu. Uzraudzības komitejā jāiekļauj ministrijas, iestāžu, pakalpojuma turētāju, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas un Reģionālo attīstības centru apvienības pārstāvjus.

Komitejas darbā ietilps izskatīt priekšlikumus un pieņemt lēmumus par citu pakalpojumu sniegšanas vai to sniegšanas posmu nodošanu VPVKAC. Tāpat tai būs jāizvērtē pakalpojumu sniegšanas kvalitāti centros un jāanalizē VPVKAC darbība. Komiteja arī izvērtēs nepieciešamību papildus dotācijas pieprasīšanai vai samazināšanai VPVKAC nākamā budžeta gadā.

VARAM organizēs uzraudzības komitejas sēdes vismaz divas reizes gadā.

Noteikumi par VPVKAC veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību ir sagatavoti ar mērķi radīt centru darbības tiesisko regulējumu, kas sekmēs pašvaldību un valsts tiešās pārvaldes izpratni par VPVKAC darbības principiem.

Noteikumu pielikumā ir definēts minimālais pakalpojumu grozs, kas nav dalāms un ko sniedz katrs VPVKAC. Minimālo pakalpojumu grozu veido Lauku atbalsta dienesta, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Valsts zemes dienesta valsts pārvaldes pakalpojumi. Minimālo pakalpojumu grozu VARAM publicē valsts pārvaldes pakalpojumu portālā "latvija.lv".

Noteikumi paredz arī kārtību, kādā valsts tiešās pārvaldes iestāde var nodot pakalpojumu VPVKAC papildus minimālajam pakalpojumu grozam.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)