SEO čeklists – 7 soļi līdz optimizētai mājaslapai
Protams, SEO pasaule daudziem var šķist sveša un sarežģīta, taču tā ir tikai tad, ja tu pats neesi tajā visā iekšā. Tā kā šī joma mainās teju nepārtraukti, SEO speciālistiem ir visu laiku jāmācās un jāpielāgojas jaunākajām tendencēm, kas palīdz mājaslapām nokļūt meklēšanas rezultātu augšgalā. Pirms kāda laika populāra prakse bija atslēgas vārdu izmantošana lielā daudzumā. Šobrīd šāda darbība var novest pie pretēja efekta.
Skaidrs ir viens – "Google" atalgo mājaslapas, kuras sniedz cilvēkiem vērtīgu saturu. Tas uzlabo lietotāja pieredzi, kā arī mudina apmeklēt vietni vēl un vēl.
Ja tavs mērķis ir padarīt savu mājaslapu par bieži apmeklētu no dažādām ierīcēm, tev noderēs šie 7 SEO soļi:
♦ SEO audits. Tas ietver esošās situācijas novērtēšanu – vieta meklēšanas rezultātos, sociālie mediji, iekšējās un ārējās saites utt. Tiek analizēti mājaslapas virsraksti un meta apraksti, atslēgas vārdi, URL struktūra, saturs u.c. informācija.
♦ Lietotājam draudzīgas URL saites. Tām jāpiesaista ne tikai meklētājprogramma, bet arī lietotājs. Ievieto URL saitēs tikai atbilstošus atslēgas vārdus, izvairoties no saikļiem utt. Centies apkopot raksta nosaukumu saitē pēc iespējas īsāk.
♦ Mājaslapas virsraksti. Šī ir pirmā lieta, ko cilvēks redz, kad atveras "Google" meklēšanas rezultāti. Virsrakstam jābūt viegli saprotamam, jāsastāv no svarīgiem atslēgas vārdiem un jābūt oriģinālam.
♦ Atbilstoši meta apraksti. Tos lietotājs redz meklēšanas rezultātos uzreiz pēc mājaslapas virsraksta. Tas ir īss kopsavilkums par lapas saturu. Meta apraksts nepieciešams katrai lapai, pretējā gadījumā to "Google" nevarēs atrast.
♦ Izmanto Alt tekstu attēlu optimizēšanā. Alt teksts ir katra foto apraksts, kas to palīdz atrast "Google". Piemēram, "kaķis" vietā lieto "balts kaķis ar kamolu" utt.
♦ Saites uz atbilstošām lapām. Labs veids, kā nodrošināt kontekstu savas mājaslapas saturam. Ja tu vari salinkot savu mājaslapu ar kādu saiti, kas atbilst tavai nišai, taču nav konkurents, tas ir lieliski.
♦ Veido kvalitatīvu saturu. Tā mērķis ir piesaistīt cilvēkus un palīdzēt viņiem uzzināt jaunas lietas, izglītot, motivēt, iesaistīt utt. Satura mārketingā īpaši svarīga ir atslēgas vārdu izmantošana, regularitāte, kā arī, protams, oriģinalitāte. Vēlams, lai ar saturu būtu iespējams dalīties sociālajos medijos.
Ceram, ka šie soļi palīdzēs tev optimizēt savu mājaslapu un sasniegt cerētos rezultātus!