Remontdarbu dēļ autovadītājiem šovasar jārēķinās ar ilgāku ceļā pavadīto laiku

Visvairāk autobraucēji to pamanīšot uz Siguldas šosejas, Liepājas šosejas, Jelgavas šosejas, Valmieras šosejas, "Via Baltica" no Salacgrīvas līdz Ainažiem un citviet.
Kā norādīja Lange, remontdarbu posmos būs satiksmes ierobežojumi, līdz ar to autovadītājiem jārēķinās ar papildus laiku ceļā. Piemēram, lai nokļūtu no Rīgas līdz Liepājai pa Liepājas šoseju, kur remontdarbi tiks veikti 57 kilometru garumā, ceļā var būt jāpavada pat par stundu ilgāk.
Kā atzina LVC vadītājs, situācija uz galvenajiem autoceļiem un reģionālajiem ceļiem uzlabojas, tomēr vietējo ceļu stāvoklis aptuveni 12 000 kilometru garumā turpina pasliktināties.
Pēc Langes teiktā, izvēloties prioritātes ceļu remontēšanai tiek vērtēts sabiedrības ieguvums, tajā skaitā, intensitāte un citi kritēriji.
Latvijā ir blīvs autoceļu tīkls, tomēr ir daudz ceļu, kur intensitāte ir ļoti zema. Kā sacīja Lange, Latvijā vidēji vienam iedzīvotājam ir jāuztur četras reizes garāks ceļa posms nekā vidēji vienam Vācijas iedzīvotājam. Vienlaikus LVC vadītājs uzsvēra, ka ceļu būvdarbu veicējiem uzstādītās prasības ir ļoti augstas, paaugstināts arī garantijas prasības līdz pieciem gadiem.
Šajā būvniecības sezonā nopietnākie remontdarbi uz autoceļiem notiks uz Liepājas un Vidzemes šosejas, kā arī Daugavpils-Rēzekne 20 kilometru posmā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā VAS "Latvijas Valsts ceļi".
Uz Liepājas šosejas remontdarbi šogad notiks vairākos posmos, un to kopējais garums ir 57,3 kilometri. Autoceļa Rīga-Liepāja posmā no Apšupes pārvada pāri dzelzceļam (kas arī tiks pārbūvēts) līdz Anneniekiem tiks veikti segas pastiprināšanas darbi, kā arī atjaunoti tilti pār Bērzi un Bērzupīti. Šī posma līgumcena ir 9,73 miljoni eiro, un to līdzfinansē Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonds. Segas pastiprināšanas darbi tiks veikti arī posmā no Durbes līdz Grobiņai. Projekta izmaksas ir 9,3 miljoni eiro. Šajā sezonā plānots sākt remontdarbus posmā no tilta pār Lielupi pie Kalnciema līdz krustojumam ar Jelgavas-Tukuma ceļu. Remontdarbu, kuru kopējās izmaksas plānotas 16,6 miljoni eiro, laikā tiks veikta tilta pār Lielupi rekonstrukcija, kuras laikā visa satiksme tiks organizēta pa pagaidu tiltu. Līgums par šiem būvdarbiem vēl nav noslēgts.
Tuvākajā laikā sāksies segas rekonstrukcijas būvdarbi uz Vidzemes šosejas posmā no Langstiņiem līdz Garkalnes dzelzceļa pārvadam. Plānots veikt abu brauktuvju vecā asfalta seguma reciklēšanu, šķembu pamata stiprināšanu un jauna trīs kārtu asfalta seguma ieklāšanu. Tiks rekonstruēts arī sapārotais ceļu pārvads pār dzelzceļu un reģionālā autoceļa Garkalne-Alauksts pārvads pār Vidzemes šoseju Garkalnē), kā arī atjaunots gājēju tunelis aiz Langstiņu pagrieziena. Paredzēts, ka šī projekta izmaksas pārsniegs 18 miljonus eiro.
Tāpat šogad tiks veikta Daugavpils-Rēzekne 20 kilometru gara posma rekonstrukcija. Kopējās investīcijas šajā posmā ir 15,4 miljoni eiro.
Turpināsies darbi uz Jelgavas šosejas autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene). Rekonstrukcijas darbu laikā paredzēta segas pastiprināšana, pielietojot reciklēšanas metodi, kā arī asfaltbetona seguma nomaiņa. Elejā tiks veikta daļēja ceļa apgaismojuma pārbūve, regulējamas un apgaismotas gājēju pārejas izbūve. Tāpat šajā posmā tiks izbūvētas autobusu pieturvietu platformas. Satiksmes drošības uzlabošanai ir paredzēta koku un krūmu izzāģēšana, transporta atvairbarjeru un ceļazīmju uzstādīšana. Darbu kopējās izmaksas ir 6,8 miljoni eiro, un tos plānots pabeigt šovasar.
Darbi noritēs vēl vairākos desmitos ceļu posmu visos valsts reģionos.
Šogad dažāda veida ceļu būvniecības un uzturēšanas darbus plānots veikt uz 1000 kilometriem valsts autoceļu, un 2015.gada plānotais finansējums ir līdz 256,143 miljoniem eiro, no kuriem 139,2 miljoni eiro veido valsts budžeta finansējums, un līdz 117 miljoniem eiro - ES fondu līdzekļi.