"Swedbank" šī gada pirmā ceturkšņa peļņa - 28 miljoni eiro
"Šī gada sākumā īpašu akcentu esam likuši uz klientiem pieejamā servisa paplašināšanu, tostarp reģionu pilsētās atverot arvien jaunas filiāles, lai visiem Latvijas iedzīvotājiem būtu pieejami gan bankas ikdienas pakalpojumi, gan arī plānveida konsultācijas, kuru skaits gada laikā ir dubultojies. Tāpat stabili turpina augt klientu skaits, kuri ar savām finanšu lietām saistītos jautājumus nokārto vienkārši piezvanot. Taču visstraujākās pārmaiņas ienes viedtālruņu izplatība - jau teju pusē gadījumu savu konta atlikumu klienti pārbauda izmantojot mobilo tālruni. Tuvāko mēnešu laikā mūsu pūles klientu servisa pilnveidē novērtēs arī "Danske Bank" klienti, jo uzraudzības iestādes apstiprināja "Danske Bank" klientu privātpersonu apkalpošanas biznesa pārcelšanu uz "Swedbank"," saka "Swedbank" norāda Latvijā Māris Mančinskis.
Turpinoties mērenai Latvijas ekonomiskajai izaugsmei, kredītportfeļa apjoms, salīdzinot ar 2015. gada 31.decembri, ir saglabājies nemainīgs. Pieaugums novērojams uzņēmumu un patēriņa finansēšanas portfeļos, savukārt hipotekārais kredītportfelis turpina samazināties. "Swedbank" kreditēšanas tirgus daļa 2016.gada 29.februārī bija 22%.
Šā gada pirmajā ceturksnī noguldījumu apjoms ir audzis par 1%. "Swedbank" depozītu tirgus daļa 2016.gada 29.februārī bija 18%. Savukārt kredītu attiecība pret depozītiem bija 82%.
"Swedbank" kredītu kvalitāte ir saglabājusies nemainīga. Banka veica iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanu 2 miljonu eiro apjomā, salīdzinoši 2015.gada pirmajā ceturksnī tas bija 1 miljons eiro.
Bankas tīrie procentu ienākumi ir auguši par 3%, salīdzinot ar šo pašu periodu 2015.gadā.
Salīdzinot ar 2015.gada 1.ceturksni, tīrie komisijas naudas ienākumi pieauguši par 6%. Pateicoties pastāvīgam klientu aktivitātes kāpumam, karšu pirkumu skaits ir audzis par 13%. Tajā pašā laikā tīros komisijas naudas ienākumus ietekmēja noteiktie karšu izdevēju starpbanku komisijas maksas ierobežojumi.
Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, kopējie izdevumi ir auguši par 1%.
Šī gada pirmajā ceturksnī banka turpināja pakalpojumu digitalizāciju, piemēram, "Swedbank" internetbankā uzņēmumiem tagad ir pieejama jauna funkcija - lietotāju administrēšana, kas ļauj uzņēmumam bez bankas apmeklējuma piešķirt un mainīt piekļuves tiesības saviem darbiniekiem. Savukārt mobilās lietotnes lietotāju skaits mēnesī martā pieauga līdz 129 000, kas ir par 30% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Iespēja ātri apskatīt konta atlikumu mobilajā tālrunī, šā gada 1. ceturksnī izmantota gandrīz 7,7 miljonus reižu.
Lai paplašinātu bankas pakalpojumu pieejamību Latvijas reģionos, gada pirmajā ceturksnī "Swedbank" atvēra trīs jaunas filiāles - Ludzā, Balvos un Valkā.
Uz sarakstu