"Swedbank": MVU segmentā visaktīvāk aizņemas lauksaimnieki
"Swedbank" 2015.gadā mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) segmentā izsniegusi finansējumu 172 miljonus eiro apmērā. Visvairāk - 33,9 miljoni eiro - piešķirti lauksaimniecības nozarē strādājošajiem uzņēmumiem.
Transporta nozares komersantiem piešķirti 17,6 miljoni eiro, bet komunālo pakalpojumu jomā strādājošajiem uzņēmumiem - 15,9 miljoni eiro, tirdzniecības pakalpojumu sniedzējiem - 14,7 miljoni eiro, bet mežsaimniecības nozares MVU - 14,3 miljoni eiro, paziņojumā medijiem informē "Swedbank".
Banka pērn piešķīrusi finansējumu 1264 MVU segmentā strādājošajiem uzņēmumiem.
Raugoties reģionālā griezumā, MVU segmentā 82,5 miljoni eiro izsniegti Rīgā strādājošajiem uzņēmumiem. Savukārt Vidzemē uzņēmumiem piešķirtā finansējuma kopējā summa sasniedz 24,2 miljonus eiro, Kurzemē - 24,8 miljonus eiro, Zemgalē - 24,4 miljonus eiro, bet Latgalē - 16,2 miljonus eiro.
"Swedbank" Uzņēmumu apkalpošanas daļas vadītājs Lauris Mencis skaidro, ka Latvijas ekonomika turpina izaugsmi. Iekšzemes pieprasījuma pieaugums bankām dod zaļo gaismu aktīvākai uzņēmumu finansēšanai, it īpaši uz eksportu orientētajās uzņēmējdarbības nozarēs. Globāli pašlaik ir pateicīgs laiks, lai uzņēmumi domātu par jaunām investīcijām un līdzekļu piesaisti no bankām, jo finansējums patlaban ir ļoti pieejams.
Bankas kopējie darbības rezultāti liecina, ka pērn pirmo reizi kopš 2008.gada ekonomiskās krīzes pieaudzis kreditēšanas kopapjoms. 2015.gadā banka uzņēmumiem piešķīrusi jauno finansējumu 526 miljonus eiro apmērā, kas ir par 22% jeb 94 miljoniem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Vislielākais finansējums piešķirts lauksaimniecības un mežsaimniecības nozares uzņēmumiem, kopumā sasniedzot 98 miljonus eiro.
"Swedbank" ir lielākā Latvijā strādājošā banka. Bankas klientu vidū ir 90 000 uzņēmumu jeb puse no Latvijā strādājošiem uzņēmumiem. Šogad banka kā prioritāti izvirzījusi finansējuma piešķiršanu MVU segmentā. Banka strādā pie sniegto pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšanas, tostarp kredītlēmumu pieņemšanas vienkāršošanas un iepriekš aprēķināto kredītlimitu piedāvāšanas klientiem. Viena no prioritātēm ir bankas pakalpojumu turpmāka digitalizācija, kā rezultātā ikvienam klientam tiks nodrošinātas jaunas iespējas izmantot bankas pakalpojumus sev ērtā laikā un vietā.
Uz sarakstu