"Rimi" vēl neplāno veidot savu veikalu internetā
Viņa skaidro, ka "Rimi" seko līdzi pasaules tendencēm un konkurencei, lai nodrošinātu klientu vajadzības un ērtības. "Esam izpētes stadijā, lai saprastu, kādi tieši papildu pārdošanas kanāli mūsu klientus varētu interesēt. Pagaidām, spriežot pēc analīzes, liela interese no klientu puses par mūsu e-veikala piedāvājumu nav vērojama. Protams, tas ir virziens, kurā arī "Rimi" redz potenciālu, taču lēmums par to, vai un kad "Rimi" būs gatavs investēt e-komercijā, nav pieņemts."
Būtiski ir arī ņemt vērā, ka tirgus, kurā darbojas "Rimi", ir salīdzinoši mazs, ar augstu konkurenci tradicionālajā pārtikas mazumtirdzniecībā. Tāpēc ļoti uzmanīgi jāizvērtē šādi nozīmīgi investīciju lēmumi, uzsver Martinsone.
Viņa atzīmē, ka tās nav tikai naudas resursu investīcijas, tā ir arī papildu slodze un komplicētība esošajiem darbiniekiem. Tāpēc ir jāsabalansē jaunu servisu vajadzība un pieprasījums no klientu puses pret esošo veikalu attīstību un noturēšanu augstā līmenī. Viens no ieguvumiem, protams, ir klientu ērtības. Iespējamie zaudējumi ir gan finansiālie, gan sarežģītākas veikalu un loģistikas operācijas, kas potenciāli var ietekmēt tradicionālo mazumtirdzniecību.
"Vērojot Baltijas un arī pasaules pieredzi, protams, pārtikas mazumtirgotājiem ir tendence arvien vairāk pievērsties e-komercijai, taču neviens no tirgotājiem nav informējis par šī biznesa ienesīgumu. Tāpēc arī šobrīd viens no galvenajiem faktoriem, kas kavē šī biznesa attīstību, ir samērā zemais klientu pieprasījums, augstā konkurence tradicionālajā mazumtirdzniecībā un nepieciešamo investīciju apjoms," norāda "Rimi Baltic" biznesa attīstības direktore Gundega Martinsone.
Kā vēstīts, salīdzinot šā gada pirmo ceturksni ar tādu pašu laika periodu pērn, internetveikala "e-maxima.lv" apgrozījums ir pieaudzis par 26%, aģentūrai LETA pastāstīja "e-maxima" vadītāja Sanita Bērziņa. Tiesa, viņa neatklāja, cik liels ir pieaugums naudas izteiksmē, taču norādīja, ka šajā periodā klientu izvēlētais vidējais pirkums ir līdzīgs pirkumam pirmajā ceturksnī pērn, bet pa šo laiku ir paplašinājies klientu loks.
Populārākie produkti četru gadu laikā, kopš darbojas internetveikals "e-maxima.lv", nemainīgi ir dzeramais ūdens pudelēs, kartupeļi, biezpiena sieriņi glazūrā, banāni un mandarīni, informē Bērziņa.
Internetveikalu "e-maxima" pārvalda SIA "Maxima Latvija" pilnībā piederošā SIA "Patrika", kas dibināta 2014.gada 2.decembrī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 500 000 eiro. Finanšu dati par pagājušo gadu patlaban vēl nav pieejami.
Internetveikals "e-maxima" darbu sāka 2012.gada 26.martā, uzņēmuma īpašniekiem tajā investējot 156 515 eiro (110 000 latu). Veikala klāstā ir vairāk nekā 11 000 pārtikas, rūpniecības un saimniecības preču, bet to klāsts tiek papildināts, ņemot vērā pircēju interesi, ieteikumus un pieprasījumu pēc konkrētiem produktiem.
Kā ziņots, "Rimi Latvia" 2014.gadā gandrīz dubultoja peļņu, sasniedzot 23,64 miljonus eiro, bet apgrozījums pieaudzis līdz 740,96 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Rimi Latvia" peļņa 2013.gadā bija 12,18 miljoni eiro, bet apgrozījums - 672,33 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
Pašlaik "Rimi Latvia" tīklā ir 118 trīs formātu veikali: 31 "Rimi" hipermārketi, 41 "Rimi" lielveikali un 46 zemo cenu veikali "Supernetto". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.
"Rimi Latvia" darbību sāka 1996.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 14 719 466 eiro. "Rimi Latvia" ir Zviedrijas mazumtirgotāja "ICA AB" meitasuzņēmums Latvijā.
Uz sarakstu