"Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" modernizēs dīzeļlokomotīves Ukrainai
AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) kopā ar Polijas uzņēmumu "Newag S. A." un Ukrainas uzņēmumu "Skinest Rail Ukraina" veiks dīzeļlokomotīvju M62 modernizāciju Ukrainas vilces ritošā sastāva tirgum, teikts DLRR paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".
Starptautiskais projekts, kura kopējais apgrozījums plānots ap 20 miljoniem eiro, sāksies 2016.gadā. Pēc līgumu noslēgšanas DLRR paziņos naudas plūsmas grafiku un DLRR līguma daļu.
Drošu kravas un pasažieru dīzeļlokomotīvju M62 modernizācijas projektu Ukrainas vilces ritošā sastāva tirgum plānots realizēt ar Polijas eksportu atbalstošo fondu finansējumu un ar komercbanku dalību.
Kompānija "Newag S.A." ir līdere dīzeļlokomotīvju un elektrolokomotīvju modernizācijā un ražošanā Polijā, kuras produkti ir pasažieru transportlīdzekļi, dīzeļvilcieni un elektrovilcieni, kā arī tramvaji un modernizētie pasažieru vagoni.
Kompānija "Skinest Rail Ukraina" ir starptautiskā koncerna "Skinest Rail" daļa, kurš jau vairāk nekā 20 gadus piedāvā kompleksus lēmumus dzelzceļa ritošā sastāva tirgū un kuram ir bagāta pieredze vilces ritošā sastāva remontā un kravu pārvadājumos. Kompānija "Skinest Rail Ukraina" gatava piedāvāt lokomotīves Ukrainas dzelzceļa tirgum.
LETA jau ziņoja, ka DLRR koncerna 2015.gada deviņu mēnešu konsolidētais neto apgrozījums bija 10,2 miljoni eiro, kas ir 58,9% samazinājums attiecībā pret 2014.gada deviņu mēnešu apgrozījumu, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".
DLRR koncerns deviņos mēnešos ir cietis 1,6 miljonu eiro zaudējumus. Pērn deviņos mēnešos uzņēmums cieta 150 879 eiro zaudējumus.
Pārskata periodā DLRR koncerns eksportēja produkciju uz deviņām valstīm, kopējais eksporta apjoms bija 8,1 miljons eiro (2014.gada deviņos mēnešos - 15,5 miljoni eiro). Galvenie eksporta virzieni bija ES valstis - Igaunija, Polija un Lietuva -, kā arī Krievija, Baltkrievija un Kazahstāna.
Lielie zaudējumi pirmkārt saistīti ar projektu noslēgumu Krievijas rubļos, kā arī ar to, ka uzņēmums nebija nodrošināts ar pasūtījumiem uz pilnu jaudu. Tāpēc, lai palielinātu rūpnīcas darbības ekonomisko efektivitāti, tika veikta ražošanas reorganizācija, ražošanas procesu optimizācija, ikdienas izdevumu samazināšana.
DLRR 2015.gada plānotais gada apgrozījums saskaņā ar plānoto uzņēmuma budžetu 2015.gadam būs 24 miljoni eiro. Pērn DLRR koncerna konsolidētais neto apgrozījums bija 20,1 miljons eiro.
Krievijas tirgus daļa tiek prognozēta 20% apmērā no apgrozījuma. Šo ienākumu krišanos Krievijas tirgū plānots segt ar ienākumiem no Kazahstānas tirgus, kā arī ienākumiem no rezerves daļu ražošanas, izmantojot jaunās iekārtas, norāda DLRR.
Ņemot vērā apjomu samazināšanos tradicionālajā uzņēmuma nišā (dīzeļlokomotīvju remonts), kā arī saistībā ar jaunu augsto tehnoloģiju iekārtu ieviešanu ekspluatācijā, uzņēmumā tika veikta restrukturizācija, kuras gaitā personāla skaits samazināts par 280 cilvēkiem.
Uzņēmums 2015.gadu plāno pabeigt bez zaudējumiem.
Jau ziņots, ka DLRR koncerna konsolidētais neto apgrozījums pērn bija 20,2 miljoni eiro, kas ir 21,4% samazinājums attiecībā pret 2013.gadu, teikts uzņēmuma finanšu pārskatā, kas iesniegts "Nasdaq Riga". Koncerna zaudējumi pērn bija 1,1 miljons eiro.
DLRR lielākais akcionārs ar 47,97% akciju ir Igaunijas AS "Skinest Rail", 25,27% akciju pieder Igaunijas AS "Spacecom", 15,37% - Igaunijas "LLC Lokomotiiv Investeeringuud", bet pārējiem akcionāriem - 11,39%.
Uz sarakstu