"Airdog" uzsāk masveida ražošanu
"Ja līdz šim priecājāmies par saviem sasniegumiem finansējuma piesaistē un balvu kā labākajai inovācijai un robotam pasaules lielākajā tehnoloģiju un inovāciju izstādē "CES 2015" (Consumer Electronics Show) Lasvegasā (ASV), tad tagad varam teikt – mūsu lielākais sasniegums, kas stāv pāri visam, ir produkts, kas gatavs masveida ražošanai," atzīst uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Edgars Rozentāls. uzzināja pilsētas informācijas portāls Jelgava24.lv.
Ceļš divu gadu garumā, kas no idejas "AirDog" aizvedis līdz gatavam produktam, ir unikāls sasniegums. "Esam radījuši pilnīgi jaunu nišu, kurā nav analogu produktu," norāda Rozentāls. Salīdzinot ar citiem lidojošajiem droniem, kas ir manuāli vadāmi, "AirDog" izstrādāts, lai tas varētu autonomi sekot sportistam, kurš var pats sevi filmēt. "Tā kā tirgū nav šādas kameras ar automātisku vadības sistēmu, mūsu klientiem nav arī priekšstata un ekspektāciju, kā tādai vajadzētu strādāt. Ļoti ceram, ka būsim uzminējuši viņu vajadzības un attaisnojuši cerības."
Atsauksmes no pirmajiem produkta lietotājiem, kuri jau saņēmuši "AirDog" savā rīcībā, ir ļoti pozitīvas. "Lielākoties dzirdam uzslavas par vieglu un intuitīvu lietojamību, kā arī pārdomātu funkcionalitāti," stāsta Edgars Rozentāls. "Lielāko pārsteigumu gan visiem mūsu klientiem rada savādā sajūta, kad viņiem seko šāds robots ar mākslīgo intelektu, kuru neviens nevada. "AirDog" unikalitāte ir tā, ka robots pats zina, kas viņam jādara, un klientiem ir ļoti ierobežotas manuālo funkciju iespējas."
Kopējās investīcijas produkta izstrādē šobrīd sasniegušas aptuveni 3,5 miljonus eiro. Investīcijas piesaistītas gan pūļa finansēšanas vietnē "Kickstarter", gan strādājot ar riska kapitālu.
Nākotnes plāni un izaicinājumi - komandas palielināšana
Uzņēmumam ir globāli attīstības plāni: "Mūsu primārais mērķa tirgus ir ASV, taču arī vairākās Eiropas valstīs mums ir ievērojams skaits klientu," atzīst SIA "Airdog" vadītājs. "Tāpat noteikti strādāsim Austrālijas un Jaunzēlandes virzienā, kur arī ir ļoti populāri aktīvie sporta veidi." Interesi par "AirDog" izrādījuši jau vairāk nekā 400 tirgotāji no 60 dažādām valstīm. Šobrīd ceļu pie klientiem uzsākusi pirmā saražotā "AirDog" partija, taču līdz gada beigām uzņēmums plāno piegādāt gan vairāk nekā 1100 produktus, kuri iegādāti iepriekšpārdošanā "Kickstarter", gan tos, kuri pārdoti pēc šīs kampaņas.
"Nākamajam darba cēlienam mums ir ļoti daudz izaicinājumu, jo esam pārgājuši no produkta izstrādes posma uz tā ieviešanu tirgū. Pirmkārt, strādāsim pie nākamā raunda investīciju piesaistē. Tāpat mums priekšā stāv milzīgs jauns darba lauks – mārketings un tirdzniecība, jo jānostiprina pozīcijas tirgū un jāiekaro "AirDog" vieta veikalu plauktos, kas nav viegls uzdevums," atzīst Rozentāls. "Taču arī darbs pie produktu izstrādes neapstāsies – vēlamies nākotnē piedāvāt klientiem "AirDog" versiju II."
Kā vienu no galvenajiem soļiem uzņēmuma attīstībā Edgars Rozentāls min "AirDog" komandas palielināšanu: "Šobrīd uzņēmumā strādāj 25 darbinieki, taču, lai veiksmīgi varētu attīstīties, komanda krietni jāpalielina, tāpēc aktīvi tiek meklēti augsti kvalificēti programmētāji un inženieri, kā arī ražošanas procesa speciālistus, kuri būtu gatavi iesaistīties darbā ar "AirDog".
Uz sarakstu