PVD atklāj pārkāpumus Mūkusalas "Maximā"
Trešdien, 21.oktobrī PVD veica atkārtotu lielveikala "Maxima" Mūkusalas ielā 73 pārbaudi, jo tika saņemta bijušās veikala darbinieces sūdzība, kurā minēti vairāki satraucoši fakti par veikala darbinieku rīcību, piemēram, pārfasējot un realizējot bojātus produktus vai produktus ar beigušos derīguma termiņu, uzzināja pilsētas informācijas portāls Riga24.lv.
Trešdien veiktajā pārbaudē PVD konstatēja vairāku veidu produkciju ar nenosakāmu derīguma termiņu. Par minētājiem pārkāpumiem uzņēmums tiks saukts pie administratīvās atbildības, informē Pārtikas un veterinārais dienesta Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere.
"Maxima Latvija" Komunikācijas vadītājs Jānis Besers informē, ka atbilstoši likumdošanai, uzņēmumā ir izstrādātas procedūras un noteikumi preču kvalitātes kontrolei. Visiem veikala darbiniekiem, neatkarīgi no amata, ir stingri jāievēro noteiktās kvalitātes normas un spēkā esošās procedūras attiecībā uz produktu kvalitāti un derīguma termiņiem un nekādas atkāpes no tām nav pieļaujamas. "Maxima Latvija" procesu un kvalitātes departamenta darbinieki veic regulāras un ārpuskārtas padziļinātas kvalitātes pārbaudes visos "Maxima" veikalos. Šo pārbaužu ietvaros tiek rūpīgi vērtēta produktu izcelsme, kvalitāte un izsekojamība.
Konkrētajā veikalā padziļinātu pārbaudi kopā ar PVD inspektoru veica arī "Maxima Latvija" procesu un kvalitātes departamenta darbinieki. Pārbaudes laikā tik tiešām konstatētas atsevišķas neatbilstības, kuras nekavējoties tika novērstas.
Visa minētā informācija tiks pārrunāta ar veikala vadītāju, lai pārliecinātos, ka tiek ievērotas visas noteiktās kvalitātes prasības un procedūras. Uzņēmuma procesa un kvalitātes departaments veiks pastiprinātas pārbaudes un tiks veikti nepieciešamie soļi, lai neatbilstības neatkārtotos. Tāpat darbiniekiem tiks veiktas atkārtotas apmācības par kvalitātes prasībām, vērtēta konkrētā veikala vadības darbinieku atbildība un lemsim par tālāko rīcību.
"Pārbaužu laikā lielākus vai mazākus pārkāpumus var konstatēt gandrīz jebkurā tirdzniecības vietā. Tomēr, ja tirdzniecības uzņēmumā ik reizi konstatē vienus un tos pašus būtiskus pārkāpumus, tas norāda par nopietnām un sistemātiskām problēmām veikala vadībā. Tāpēc PVD plāno tikties ar lielveikalu tīkla "Maxima" vadību, lai rastu risinājumu situācijas uzlabošanai konkrētajā lielveikalā", saka PVD ģenerāldirektors Māris Balodis.
PVD šāda tipa uzņēmumus pārbauda vismaz divas reizes gadā, taču tieši šo veikalu PVD šogad vien ir pārbaudījis piecas reizes, tostarp četros gadījumos pārbaudot patērētāju sūdzības par gaļas kulināriju.
Trijos gadījumos sūdzībās minētie fakti ir apstiprinājušies. Visos gadījumos sastādīts akts par pārtikas izņemšanu no apgrozības, jo tā nebija derīga uzturam un uzņēmumam piemērots naudas sods.
Pēdējā pārbaude šajā lielveikalā veikta augusta beigās, konstatējot higiēnas prasību pārkāpumus, preces ar beigušos derīguma termiņu, kā arī citus pārkāpumus, kas veikalam bija jānovērš noteiktajos termiņos.
Uz sarakstu