Pirmajā pusgadā par 11% pieaugusi vieglo automobiļu tirdzniecība
Šī gada pirmajā pusgadā reģistrēti 8068 vieglie pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports un tas ir par 11% vairāk nekā pērn analoģiskā periodā, aģentūru LETA informēja Auto asociācijā.Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš skaidro, ka šī gada pirmā puse noslēgusies ar stabilu pieaugumu pusgada griezumā, vienlaikus gan arī esot fiksēts "ļoti viļņveidīgs ikmēneša pieaugums". Vieglo pasažieru automobiļu tirdzniecībā samazinājums pret 2014.gada attiecīgo mēnesi bija vērojams tikai februārī, bet vieglā komerctransporta tirdzniecības apjomu pieaugums līdz martam bija ar negatīvu tendenci, un kāpums sācies tikai no aprīļa. "Pusgada tirgus attīstība ir pozitīvāka salīdzinājumā ar Auto asociācijas izteiktajām prognozēm par 4,5% pieaugumu 2015.gadā," secina Rūtiņš.
Līzingā iegādāto automobiļu skaits ir pieaudzis par 7% un sasniedzis 3988 darījumus. Asociācijā secina, ka līzinga tirgus nav spējis tikt līdzi auto tirgus attīstībai, un šī gada pirmajā pusē līzinga darījumu tirgus daļa no kopējā darījumu skaita ir samazinājusies uz 49%, lai gan iepriekš bija 51% no visiem jaunu automobiļu iegādes darījumiem.
Kā lielākais jaunu automobiļu finansētājs nemainīgi ir palicis "Nordea Finance Latvia" ar tirgus daļu 31%, bet pārējā tirgū turpinās gada pirmajā ceturksnī novērotā tendence par tirgus pārdali, kurā "Swedbank līzings" ieguvis 23% tirgus daļu jeb veikti 900 darījumi. 2014.gada pirmajā pusgadā "Swedbank līzings" bija 11% tirgus daļa jeb veikti 412 darījumi. Savukārt trešajā vietā ierindojas "SEB līzings" ar 641 darījumu.
Šī gada pirmajā pusē ievērojami pieaudzis korporatīvo darījumu skaits - pieaugums par 5%, salīdzinot ar analoģisku periodu pērn, un šādi darījumi veido 25% no visiem pārdotajiem automobiļiem. Korporatīvajos darījumos kalendārajā mēnesī klients iegādājas trīs un vairāk automobiļus. Vēl joprojām kā lielākais korporatīvais darījums ir janvārī noslēgtā 230 automobiļu piegāde Eiropas Savienības prezidentūras vajadzībām.
Auto asociācijas projektu vadītājs Pēteris Rubulis skaidro, ka pārējais korporatīvo darījumu tops pamatā sastāv no nomas uzņēmumu pirkumiem. Tas liecinot, ka klienti arvien vairāk novērtē nomas pakalpojuma ērtības un apliecina šo segmentu kā ļoti nozīmīgu nozares spēlētāju. Uz sarakstu