Pabeigti būvdarbi uz autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri

Rīga, 18.jūl., LETA. Pabeigti būvdarbi uz autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri (P32) posmā no krustojuma ar autoceļu Tīnūži-Koknese (P80) līdz Skrīveriem un līdz ar to viss reģionālais autoceļš P32 no Augšlīgatnes līdz Skrīveriem ir klāts ar asfalta segumu, aģentūru LETA informēja AS "Latvijas valsts ceļi" Komunikācijas daļā.

Pērn autoceļa P32 posmā no krustojuma ar autoceļu Tīnūži-Koknese (P80) līdz Skrīveriem (61,27.-71,27. km) izbūvēja jaunu salturīgo un šķembu slāni, kā arī asfalta pamata un saistes kārtas, bet no Daugavpils šosejas puses tālākā tilta pār Maizīti vietā iebūvēja lielizmēra tērauda caurteku. Tagad pabeigti arī darbi pie lietus ūdens kanalizācijas un drenāžas izbūves Skrīveros, kā arī visā posmā ieklāta asfalta virskārta. Skrīveros izbūvēts gājēju celiņš un apgaismojums. Būvdarbus veica SIA "Strabag" par līgumcenu deviņi miljoni eiro (ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), un tos līdzfinansēja Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF). Iepriekš šajā posmā būvdarbi bija veikti pagājušā gadsimta 1980.gados.

Savukārt pagājušajā būvdarbu sezonā bija pabeigti būvdarbi autoceļa P32 posmā no Madlienas līdz autoceļam Tīnūži-Koknese (P80). Darbus veica AS "A.C.B.". Būvdarbu laikā, izbūvējot ceļa pamatus pie Madlienas, tika konstatēts, ka līdz pat desmit metru dziļumam grunts tur sastāv no dūņveidīgas šķidras kūdras. Lai posma pārbūve notiktu kvalitatīvi un dotu ilglaicīgu rezultātu, lai ceļš nesāktu sēsties, bija nepieciešams nostiprināt grunti. Līdz šim tas līdzīgos gadījumos tika darīts, nomainot mīksto grunti, kāda ir dūņveidīgā kūdra, pret cietu grunti. Šiem darbiem ir lielas izmaksas, turklāt tādā gadījumā posms ir jāslēdz satiksmei uz ilgu laiku.

Lai samazinātu izmaksas, kā arī iekļautos būvniecībai atvēlētajā termiņā, tika pieņemts lēmums pielietot līdz šim valsts autoceļu tīklā neizmantotu metodi, un vājas nestspējas grunts tika stabilizēta, iedzenot gruntī kolonnas, kopskaitā 952, kas izkārtotas 2,5 reiz 2 metru režģī. Kolonnu dziļumu regulēja dators, kas fiksēja iegremdēšanas spēka pretestību. Šos darbus veica Polijas uzņēmuma "Menard Polska" speciālisti. Pēc kūdras posma iekļaušanas un līguma grozījumiem, šī posma līgumcena bija 11,24 miljoni eiro (ar PVN), ko līdzfinansēja ERAF. Arī šajā posmā būvdarbi iepriekš bija veikti 1980.gados.

Remontdarbu gaitā maršrutā no Augšlīgatnes līdz Skrīveriem jeb no Vidzemes šosejas (A2) līdz Daugavpils šosejai (A6) ir arī pārbūvēts tilts pār Lobi un atjaunots pār Ogres upi, izbūvētas lielizmēra caurtekas Maizītes un Abzes upju šķērsojuma vietās. Ceļam ir izbūvētas jaunas salturīgā slāņa un šķembu pamata kārtas, kam virsū ieklātas trīs kārtas asfalta, sakārtota ūdens novades sistēma, uzlabota satiksmes drošība un atjaunotas autobusu pieturvietas.

Patlaban turpinās darbi uz tilta pār Maizīti Skrīveros, kur tilta vietā tiek izbūvēta 2,5 metru augsta un 4,5 metrus plata monolīta dzelzsbetona caurteka. Satiksme tur pašlaik notiek pa apbraucamo ceļu. Pirms diviem gadiem no šī tilta atdalījās un Maizītē iekrita ietve ar margām. Tiltu pārbaudījušie eksperti atzina, ka iemesls bija stipri sarūsējušās ietves konstrukciju savienojošo enkuru detaļas un transporta radītā vibrācija. Lai gan tilta nestspēja bija ikdienas slodzei atbilstoša, drošības apsvērumu dēļ satiksme tika organizēta pa vienu joslu. Šis Maizītes tilts, kas vistuvāk Daugavpils šosejai, bija būvēts 1958.gadā no saliekamām stīgbetona sijām. Caurtekas būvdarbus veic SIA "Būvinženieris" par līgumcenu 418 000 eiro (ar PVN), ko sedz valsts budžets. Darbus plānots pabeigt līdz novembrim.

Iepriekš 2016.-2017.gadā šajā maršrutā tika pārbūvēts autoceļa P32 posms no Augšlīgatnes līdz Nītaurei. Šos darbus veica piegādātāju apvienība "ACB, CP" par līgumcenu 12,43 miljoni eiro (ar PVN), ko līdzfinansēja ERAF.