Optimizējot ražošanu, "Elpai" pērn izdodas noturēt peļņu
Kā, atsaucoties uz "Firmas.lv", ziņo aģentūra LETA, uzņēmuma apgrozījums pērn bija 3,47 miljoni eiro salīdzinājumā ar 3,94 miljoniem iepriekšējā gadā, bet peļņa - 24 216 eiro salīdzinājumā ar 24 750 eiro 2014.gadā.
Kā norādīts vadības ziņojumā, nozares krīzes ietekmē uzņēmuma darbība bijusi ļoti saspringta un ar mainīgām sekmēm. Piena produktu realizācijā krasi pieauga spiediens uz iekšējo tirgu, kas izpaudās konkurences pieaugumā un cenu kritumā mazumtirdzniecības tīklos. Tomēr, optimizējot ražošanu, atsakoties no pašu tirdzniecības vietām Saldū un liekot akcentu uz dalību iepirkumos un programmā "Skolas piens", peļņas rādītājus izdevās noturēt iepriekšējā līmenī.
Šogad vadība plāno turpināt darbu pie produkcijas kvalitātes uzlabošanas, īpašu vērību veltot izejvielu kvalitātes kontrolei un darbam ar piena piegādātājiem. Tāpat tiks pastiprināts kontroles darbs ar debitoriem.
Tāpat šogad plānots dažādot produktus, izpētīt iespēju ražot presēto biezpienu, biezpienu ar garšām, mājas sieru, kā arī mainīt iepakojuma dizainu.
"Elpas" zīmoli pārstāv piena, kefīra, krējuma, jogurta, biezpiena un siera kategoriju.
SIA "Elpa" dibināta 2003.gadā, pamatkapitāls ir 85 910 eiro, nodarbināto skaits - 53.
"Elpas" īpašnieki ir Laimons Balčus (18,18% kapitāldaļu), Guntars Sisenis (17,77%), Andrejs Stoļarovs (16,94%), Viesturs Grasmanis (16,12%), Māra Runda-Pīrsone (12,40%), Ritvars Roga (10,33%), Tatjana Brūvere (6,20%), Anna Alkašere (1,65%) un Jānis Kalniņš (0,41% kapitāldaļu).
Uz sarakstu