NEPLP: LTV 2015.gadā izpildījusi visus izvirzītos sabiedriskā pasūtījuma uzdevumus
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) trešdienas, 24.februāra, sēdē apstiprināja Latvijas Televīzijas (LTV) sabiedriskā pasūtījuma izpildi 2015.gadā, aģentūru LETA informē NEPLP pārstāvji.
Kā pārskatā norāda LTV, 2015.gadā LTV1 ir izdevies kļūt par otro skatītāko TV kanālu Latvijā, sasniedzot 9,7% lielu skatīšanās laiku. Kopējais LTV kanālu rezultāts ir nedaudz sliktāks par plānoto - skatīšanās laika daļa sasniegusi 16,6% plānoto 17% vietā. LTV norāda, ka tas noticis objektīvu iemeslu dēļ - par 1,5% ir samazinājusies LTV7 skatīšanās laika daļa - samazinājās sporta raidījumu apjoms, jo 2015.gadā nenotika olimpiskās spēles, Pasaules kauss futbolā, Kontinentālās hokeja līgas Jaunatnes līgas spēļu translācijas pārgāja pie komercmedijiem, samazinājās basketbola saturs.
Izvērtējot LTV veidotā oriģinālsatura apjomu un budžeta izpildi 2015.gadā, LTV abās programmās izveidojusi saturu 2521 stundas garumā, bet budžets oriģinālsatura veidošanai sasniedza 8,49 miljonus eiro, neskaitot sporta spēļu pārraides. Salīdzinājumam - 2014.gadā oriģinālsatura apjoms sasniedza 2420 stundas, bet budžets sasniedzaseptiņus miljonus eiro, neskaitot sporta spēļu pārraides. Pieaugumu kopējā oriģinālsatura apjomā LTV neļāva sasniegt sporta spēļu translāciju apjoma samazinājums par 363,5 stundām, kas pamatā saistīts ar Olimpisko spēļu un Pasaules kausa futbolā translācijām LTV7 programmā 2014.gadā, norāda LTV.
Vērtējot dažādus satura virzienus, piemēram, ziņu raidījumu apjoms 2015.gadā kopumā bija 1227 stundas, bet budžets - 2,33 miljoni eiro (2014.gadā 1006 stundas un 2,47 miljoni eiro). Informatīvi analītisko programmu apjoms pērn sasniedza 414 stundas, bet budžets - 1,6 miljoni eiro (2014.gadā 378 stundas un 1,19 miljoni eiro). Bērnu un pusaudžu programmu apjoms 2015.gadā ir sasniedzis 151 stundu, šo raidījumu budžets - 783 000 eiro (2014.gadā 51 stunda un 299 000 eiro).
LTV 2014.gadā apgrozīja 17,270 miljonus eiro, bet strādāja ar 132 941 eiro lieliem zaudējumiem. 2013.gadā uzņēmums apgrozīja 16,257 miljonus eiro, bet nopelnīja 1,362 miljonus eiro.
Uz sarakstu