Nākamajā gadā uzņēmējiem būs jāvelta uzmanība konkrētu biznesa nišu meklēšanai
2016.gadā uzņēmējiem vislielākās pūles būs jāvelta pievilcīgu iespēju un konkrētu biznesa nišu meklēšanai, kā arī jādomā par saprātīgām investīcijām efektivitātes palielināšanai, uzskata konferences "Biznesa stratēģija 2016" eksperti, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja "BIG event" sabiedrisko attiecību konsultants Matīss Francis.
"Ļoti bieži ir viegli skatīties tikai uz iekšu un īstermiņā, taču mūsu uzdevums ir palīdzēt skatīties ilgtermiņā, saprast tendences un tad pieņemt gudrus īstermiņa lēmumus," konferencē "Biznesa stratēģija 2016" atzina "PwC" pārstāvis Stīvens Oldfīlds (Stephen Oldfield).
"PwC" ir identificējis vairākas globālās tendences, kas neatgriezeniski jau maina un turpinās mainīt biznesa vidi arī Latvijā.
Izmaiņas demogrāfiskajā un sociālajā vidē
Jāņem vērā, ka cilvēki dzīvo ilgāk, taču bērnu dzimst aizvien mazāk, tādējādi mainot patērētāju struktūru un ietekmējot darbaspēka pieejamību. Vidējais iedzīvotāju vecums Eiropā ir 41 gads, bet Āfrikā 19 gadi. Norisinās strauja urbanizācija - par izaugsmes līderiem kļūst pilsētas, kurās koncentrējas visa ekonomiskā rosība.
Pievilcīgu iespēju un konkrētu biznesa nišu meklēšana
Uzņēmējam nav jākoncentrējas uz visiem tirgiem, bet gan jāizpēta, kuros segmentos viņam varētu būt vislielākās sekmes. Ikvienam uzņēmējam ir jāsaprot, kas viņam vislabāk padodas, un tad jāveic pasākumi, lai iekarotu attiecīgo tirgus nišu.
Tehnoloģiju izrāviens
Savukārt tā dēvētā tehnoloģiju izrāviena dēļ bizness kļūst aizvien mobilāks, pārorientējoties uz īstermiņa attiecībām, kas veidojas un ir paredzētas konkrētu problēmu risināšanai. Piemēram, urbānie uzņēmēji izmanto mikroražošanu, platformas – agregatorus un lietu internetu, lai patērētājiem piedāvātu ļoti personalizētus pakalpojumus, atzīst Oldfīlds.
Pieaugoša konkurence
Eksperti uzsver, ka uzņēmējiem, plānojot darbību tuvākajiem gadiem, ir jāpatur prātā gan iespējamā ilgtermiņa attīstība, gan arī īstermiņa tendences svarīgākajos reģionos un nozarē.
Kaut arī Eiropai un ASV ekonomisti prognozē lēnu izaugsmi, pēc "Pohjola Bank plc" speciālistu secinājumiem, Baltijas valstīs ir labi priekšnosacījumi turpmākajai attīstībai. Tomēr jāņem vērā pieaugošā konkurence, kas samazina arī gala produktu cenas, kas savukārt nozīmē, ka uzņēmumam ir jādomā, kā citādāk gūt peļņu un uzturēt rentabilitāti.
Finansējums uzņēmumiem būs salīdzinoši pieejams
"Pohjola Bank plc" filiāles Latvijā vadītājs Elmārs Prikšāns uzsver, ka, pateicoties Eiropas Centrālās bankas monetārajai politikai, procentu likmes ir zemas un banku sistēmā ir augsta likviditāte. Tas ļauj prognozēt, ka arī nākamgad finansējums uzņēmumiem būs salīdzinoši pieejams.
"Lielākie ieguvēji, nenoliedzami, būs patērētāji. Mēs prognozējam, ka mājsaimniecību patēriņš arī nākamgad, visticamāk, būs stabils un ar nelielu pieaugumu," atzīst Prikšāns.
Saprātīgas investīcijas efektivitātes palielināšanai
Ārējā vide, tostarp izejvielu zemās cenas un finanšu pieejamība rada pamatotus iemeslus biznesam domāt par jaunām investīcijām. Taču ir būtiski izvērtēt, kur un cik daudz ir jāiegulda, lai nodrošinātu augstāku biznesa rentabilitāti. Tās var būt investīcijas gan biznesa paplašināšanai, gan esošo procesu uzlabošanai, gan efektivitātes palielināšanai.
Trešdien, 25.novembrī, Latvijas Nacionālajā bibliotēkā pirmo reizi norisinājās konference "Biznesa stratēģija 2016". Tajā globālo procesu ietekmi uz biznesa vidi analizēja "PwC" pārstāvis Stīvens Oldfīlds (Stephen Oldfield), (Lielbritānija), finanšu grupas "OP-Pohjola" vecākais ekonomists Tīmo Hirvonens (Timo Hirvonen), (Somija), "Oxford Group" valdes priekšsēdētājs un "Oxford Leadership" partneris Kims Mollers (Kim Møller), (Dānija) un tehnoloģiju evaņģēlists Fābians Kīnle (Fabian Kienle), (Vācija).
Konferenci "Biznesa stratēģija 2016" rīko nacionālā informācijas aģentūra LETA sadarbībā ar "Pohjola Bank plc". Organizē: "BIG event". Atbalsta: "LNK Industries", "Firmas.lv", "PwC", žurnāls "Kapitāls", biznesa tehnoloģiju platforma "BiSMART", kā arī ifinanses.lv un "Prike".
Uz sarakstu