Melbārde: Pieaugošās propagandas laikā svarīgs ir mediju uzticamības jautājums

Kā stāstīja Melbārde, saistībā ar pieaugošo propagandu Eiropā mediju uzticamības jautājums šobrīd satrauc visus, nepietiek runāt tikai par mediju kvalitāti, bet jārunā arī par to, kā strādāt ar sabiedrību, lai šo uzticamību nezaudētu.
"Tas, ko varam mācīties no Ukrainas konflikta, ir mācīt sabiedrībai pašai atpazīt propagandu - to var panākt, nodrošinot sabiedriskajā telpā pēc iespējas vairāk vietas kritiskam diskursam," turpina Melbārde. "Uzticamības veicināšanai nedrīkst būt nekāda sakara ar pretpropagandu."
Cits veids, kā veicināt pretestību informatīvajai agresijai, ir nodarboties ar melu izgaismošanu jeb dekonstrukciju, kam nepieciešams atbalstīt tradicionālo analītisko žurnālistiku, kā arī atbalstīt dažādas sociālās platformas, kas iesaista sabiedrību un atsedz dažādas manipulācijas.
Tāpat uzticamībai svarīgs ir mediju īpašnieku faktors. "Jānodrošina īpašnieku un patiesā labuma guvēju caurspīdīgums, tāpat jārisina jautājums par mediju monopolizēšanos," turpina Melbārde. "Gribu uzsvērt, ka svarīga ir arī mediju pašregulācija. Vai interneta laikmets pazeminājis vai paaugstinājis žurnālistikas standartus un profesionālo ētiku, ir jautājums, par ko diskutē paši mediji, jo mediju interesēs ir panākt uzticamības pieaugumu."
Pirmajā Austrumu partnerības mediju konferencē, kas veltīta mediju lomai Austrumu partnerības valstīs, konferences dalībnieki diskutē par izaicinājumiem mediju brīvības jomā un meklē risinājumus mediju integritātes sekmēšanai un mediju vides uzlabošanai Austrumu partnerības reģionā.
Konferencē piedalās vairāk nekā 350 dalībnieku, tostarp mediju jomas eksperti, politikas veidotāji, pētnieki un pilsoniskās sabiedrības pārstāvji no Austrumu partnerības valstīm - Armēnijas, Azerbaidžānas, Baltkrievijas, Gruzijas, Moldovas un Ukrainas, kā arī ES valstīm.
Konferenci organizē Latvijas prezidentūra ES Padomē sadarbībā ar Eiropas Komisiju un ES Ārējās darbības dienestu.