"Maxima Latvija": Reģionos sievietes pirkumiem atvēl par 21% vairāk nekā vīrieši
Šā gada pirmajā pusgadā sievietes reģionos "Maxima Latvija" veikalos pirkumiem atvēlēja par 21% vairāk līdzekļu nekā vīrieši. Savukārt galvaspilsētā šī atšķirība starp sievietēm un vīriešiem ir tikai 9%, liecina "Maxima Latvija" novērojumi šogad pirmajā pusgadā."Veikalu apmeklējums visai ģimenei kopā vairāk ir izteiktāks tieši galvaspilsētā. Šādās reizēs biežāk arī vīrietis samaksā par pirkumiem. Tas varētu būt arī viens no skaidrojumiem, kādēļ reģionos atšķirība starp atvēlēto naudas apjomu pirkumiem sievietēm un vīriešiem atšķiras vairāk nekā par piektdaļu. Tāpat jāpiemin, ka sievietes lielākajā daļā ģimeņu ir tās, kas rūpējas par maltītes sagādāšanu, tāpēc arī vairāk iepērkas," norāda "Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.
Kā pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv ziņo uzņēmumā, ka līdzīga tendence šogad pirmajā pusgadā novērota arī internetveikalā e-maxima.lv, kad sievietes saviem pirkumiem atvēlēja vairāk līdzekļu nekā vīrieši.
Stabils populārāko produktu tops
Šogad pirmajā pusgadā "Maxima Latvija" veikalos populārākie produkti bija pasterizēts piens, baltmaize, brūnās vistu olas un krējums. Šie produkti stabili ir ieņēmuši populārāko produktu topu jau ilgāku laiku.
Savukārt internetveikalā e-maxima.lv iedzīvotāju vispopulārākais produkts ir kartupeļi. "Jau kopš e-maxima.lv pirmsākumiem kartupeļi ir bijuši populārāko produktu topa virsotnē. Tā kā lielākoties mūsu klienti ir jaunās māmiņas, tad viņas augstu novērtē iespēju, ka smagie iepirkumi, tostarp, kartupeļi, tiek atgādāti līdz pat mājokļa durvīm," stāsta internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa.
Tāpat starp populārākajiem TOP10 produktiem gan veikalos, gan internetveikalā nemainīgi ir biezpiena sieriņi. Toties pārējie produkti, salīdzinot produktu topu veikalos un e-maxima.lv, nedaudz atšķiras. Šogad pirmajā pusgadā veikalos, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, populārāks kļuva biezpiens, svaiga vistas gaļa un āboli, bet rupjmaize vairs nav TOP10 produktu sarakstā. Savukārt internetveikalā starp desmit populārākajiem produktiem šogad pirmajā pusgadā ir gan negāzēts, gan gāzēts dzeramais ūdens, banāni, cukurs, burkāni, āboli un sīpoli. Jāpiebilst, ka līdzīgs tops bija arī pērn pirmajā pusgadā, vienīgi āboli un sīpoli ir topa jaunpienācēji.
Vairāk svaigu produktu
Šogad pirmajā pusgadā, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, pieaugusi iedzīvotāju interese par svaigo pārtiku, kā arī augļiem un dārzeņiem. Internetveikalā e-maxima.lv šogad pirmajā pusgadā pārdoto augļu un dārzeņu apjoms, salīdzinājuma ar tādu pašu laika periodu pērn, pieaudzis par 59%.
"Pavasaris un vasara ir tas laiks, kad mūsu klienti īpaši novērtē iespēju iegādāties pašmāju dārzeņus, tādēļ ar katru dienu vairāk paplašinām Latvijā audzēto dārzeņu īpatsvaru gan veikalos, gan e-maxima.lv," klāsta Z.Kaktiņa.
Šogad pirmajā pusgadā vidēji viens iedzīvotājs "Maxima Latvija" veikalos iegādājies 11 kg kartupeļu, vairāk nekā 4 kg banānu, 10 pudeles ūdens, vairāk nekā 6 kg svaigas gaļas, 17 litrus piena, 25 maizes kukulīšu un 20 gabalus biezpiena sieriņus "Kārums".
Tā kā jūnijā tradicionāli ģimeņu un draugu lokos tiek svinēti dažādi izlaidumi, tad arī tortes un kūkas, plātsmaizes biežāk nokļuva iedzīvotāju iepirkumu groziņos.
Savukārt e-maxima.lv šogad pirmajā pusgadā vēl vairāk pieaugusi interese par dažādām precēm zīdaiņiem.
Seko līdzi tendencēm
Interesanta tendence šogad novērota dažādu sadzīves tīrīšanas un kopšanas līdzekļu izvēlē. Populārākas kļuvušas veļas mazgāšanas kapsulas, kam ievērojami, pat vairākas reizes ir pieauguši pārdošanas apjomi. Tāpat biežāk klienti izvēlas veļas mazgāšanas gēlus un citus šķidros veļas mazgāšanas līdzekļus. Savukārt tradicionālā pulvera pārdošanas apjomi, salīdzinājumā ar pērno gadu, samazinās.
"Līdz ar sadzīves tehnikas attīstību un pieejamību, šogad iedzīvotāji iegādājas arvien vairāk dažādus līdzekļus trauku mazgājamām mašīnām, kas varētu būt skaidrojams, ka arvien vairāk ģimeņu netīro trauku mazgāšanu uztic nesen iegādātām trauku mazgājamām mašīnām," skaidro Z.Kaktiņa.
Līdz ar pavasara iestāšanos arvien populārākas kļuva dažādas dārza preces, kad iedzīvotāji steidza pirkt gan sēklas, gan augus, gan darbarīkus. Šī sezonālā tendence ir līdzīga katru gadu, taču šogad dārza precēm bija vērojams pārdošanas pieaugums. Šogad ļoti lielu interesi pircēji e-maxima.lv izrādīja par tūjām. No tiem klientiem, kas iegādājās šos augus, vidēji vienā pasūtījumā tās bija 43 tūjas. Uz sarakstu