Mājražotāji Ziemassvētkos sagaida pozitīvu pircēju aktivitāti
Galvenā organizatore Ingūna Vucena Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņu koordinējusi visas sezonas, un viņasprāt šogad vērojamas pozitīvas tendences: "Arī mēs, plānojot jauno tirdziņa sezonu, satraucāmies par būtisko Krievijas tūristu skaita kritumu. Tomēr citas pozitīvas tendences ļauj būt optimistiskiem. Pirmkārt, Latvijā aktīvi attīstās mājražošana un nelieli ģimenes uzņēmumi, un iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas pelnīt ar savu ideju un prasmēm. Pieaug gan šādu uzņēmumu skaits, gan prestižs, un arī pircēji biežāk izvēlas nevis lētāku masu produkciju, bet oriģinālākus mazo ražotāju darinājumus. Šogad izteikti pieteicās vairāk tirgotāji nekā spējam uzņemt," norāda I.Vucena un uzsver, ka pircēju sadalījums parāda – lielākā peļņas daļa vairs nebalstās tikai uz tūristiem. Aktīvi pērk arī vietējais pircējs, kas liecina, ka esam attapušies no krīzes.
Tirdziņu konceptu kā biznesa platformu sākot novērtēt arī lielie uzņēmumi: "Arvien biežāk interesi piedalīties izrāda arī lielie uzņēmumi ar rūpnieciskiem ražojumiem. Tas pierāda, ka dažādus tematiskos tirdziņus sāk uztvert kā biznesa iespēju, tomēr līdz šim šādiem uzņēmumiem dalību atsakām. Mūsu koncepts paredz, ka Ziemassvētku tirdziņam jābūt vietai, kur atrast no lielveikaliem atšķirīgu piedāvājumu. Tāpat jādod iespēja sevi pierādīt jauniem mazajiem ražotājiem." Vucena norāda, ka arī Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņš attīstās nepārtraukti – no 25 mājiņām tirdziņš paplašinājies līdz 100, un katru gadu piedāvā arvien plašāku bezmaksas kultūras programmu.
Tūristiem Latvijas tirdziņi ir saistošāki par citu Baltijas valstu piedāvājumu, jo izceļamies ar oriģinālāku un plašāku piedāvājumu: "Esam novērojuši, ka kaimiņvalstu tirdziņos ir vienveidīgāks preču klāsts – tirgotāji pēc pieredzes zina, ko tūristi vislabprātāk pērk, un to arī piedāvā dažādos izpildījumos. Savukārt latvieši vairāk izceļas ar dažādību un oriģinalitāti. Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņā parasti puse ir lojālie, ikgadējie tirgotāji, puse – jaunie. Starp tiem ik gadu var novērot pilnīgi jaunas, nebijušas idejas. Tā, piemēram, šogad mūs visus pārsteidz zīmols "Otrā dzimšanas diena", kas rada praktiskas un skaistuma lietas no otrreiz pārstrādātiem džinsiem."
Tirdziņa organizētāji novērojuši, ka potenciālās peļņas gūšana nav vienīgais pamudinājums piedalīties Ziemassvētku tirdziņos. Iespēja klātienē uzrunāt savus iespējamos klientus un uzzināt viņu viedokli par savu produkciju, iepazīt jaunus sadarbības partnerus un papildus tam gūt peļņu ir vērtīgi iemesli, lai 40 dienas no vietas aktīvi strādātu.
Kā starta punktu savai uzņēmējdarbībai dalību tirdziņā savā laikā izvēlējās arī bērnu modes zīmola "Mini Mode" vadītāja Kristīne Līpiņa: "Toreiz, pirms 13 gadiem, šādi tirdziņi bija kaut kas pilnīgi jauns. Zināmā mērā eksperiments gan organizētājiem, gan tirgotājiem. Kad nolēmu piedalīties, tikko biju radījusi "Mini Modes" zīmolu un mums tā bija pirmā parādīšanās publiski. Gribēju attīstīties un ar savu ideju arī pelnīt, tāpēc drīz pēc tam atvēru savu pirmo veikalu. Pati darbojoties Ziemassvētku tirdziņā, uzzināju daudz noderīgas informācijas un viedokļus par savu produkciju. Iespēja iegūt tiešu atgriezenisko saiti no potenciālajiem klientiem ir lielākais ieguvums jauniem uzņēmējiem, piedaloties šādos projektos. Galvenais pašam būt aktīvam, komunicēt ar pircējiem, uzdot jautājumus un ieinteresēt ar savu produkciju. Tas nav viegli, bet ir tā vērts."
Uz sarakstu