Banner 980x90

Lembergs prognozē situācijas normalizēšanos dzelzceļa pārvadājumu jomā

Foto: Ieva Lūka/ LETA
Foto: Ieva Lūka/ LETA

Sākotnēji saņemtie signāli, ka plānoto dzelzceļa remontdarbu dēļ "Krievijas Dzelzceļš" varētu ne vien ierobežot, bet pat pilnībā apturēt dzelzceļa kravu tranzītu Latvijas virzienā, bijuši reakcija uz notikumiem, kas saistīti ar bijušā uzņēmuma "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) vadītāja Uģa Magoņa aizturēšanu, preses konferencē savu viedokli pauda Ventspils mērs, Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs ("Latvijai un Ventspilij"), piebilstot, ka neredz nekādu pamatu šādam notikumu pavērsienam.

"Es domāju, ka situācija normalizēsies, jo šādam notikumu pavērsienam nav nekāda pamata," uzsvēra Lembergs. Ventspils mērs nedomājot, ka šie signāli doti ar Krievijas politiskās vadības ziņu.

"Pēc manām domām, tā ir zināmu cilvēku reakcija uz notikumiem, kas saistīti ar Uģa Magoņa aizturēšanu un vēlāko apcietināšanu," norādīja Lembergs, piebilstot, ka par to liecinot "reakcijas ātrums".

Kā izteicās Lembergs, daļa Krievijas ietekmīgo cilvēku uzskatot, ka Magoņa aizturēšana bijusi iepriekš izplānota provokācija, kur pasūtītājas bijušas ASV un izpildītāji - Igaunijas un Latvijas specdienesti. "Ja jūs man jautāsiet, tad es tam neticu, jo, ja gribēja noņemt Uģi Magoni no amata, tad to varēja izdarīt stipri vienkāršāk, bez šāda veida ekscesiem," atzina Lembergs.

Sākotnēji saņemtie signāli, ka sliežu ceļu remonta dēļ uz Latviju varētu tikt apturēts pat viss tranzīts no Krievijas, ne tikai pārvadājumi atsevišķām preču grupām, bijuši ļoti nopietni un, ja tie piepildītos, tad to varētu uztvert kā ekonomiskā kara pieteikumu, atzina Lembergs. "Tās nav pat sankcijas. Tā ir ekonomiskā blokāde, kaimiņvalsts pret otru kaimiņvalsti. Kāds tam pamats, kā tā var darīt? Tāds ekonomiskā kara pieteikums no Krievijas Latvijai ir nepieļaujams, jo vairāk tāpēc, ka tranzīta jomā Latvija ir izturējusies ļoti toleranti, Latvija neatbalstīja arī virkni sankciju pret Krieviju, kas skar tranzītu," viņš norādīja.

"Šobrīd tā situācija ir daudz "mīkstāka". Tas, ka sliežu ceļš Maskava-Rīga Krievijas teritorijā ir sliktā tehniskā stāvoklī, ir fakts. Ja man jautātu, kad to vajadzētu remontēt, tad tas būtu jūnijs, jūlijs, augusts, pusseptembris. Tas būtu pareizais laiks, jo šajā laikā ir viszemākā tranzīta aktivitāte, bet, protams, termiņi ir saskaņojami, jo kravu nosūtītājiem ir pircēji, kravu saņēmēji, viņiem ir līgumi, tāpat arī visiem tranzītkoridora dalībniekiem, ne tikai "Krievijas Dzelzceļam", bet arī "Latvijas Dzelzceļam", termināļiem, ekspeditoriem. Visi ir savstarpēji saistīti. Nevar vienā dienā pēkšņi sākt remontēt, tā tās lietas nedara," atzina Lembergs.

Pagājušajā nedēļā izskanēja ziņa, ka Krievija veiks Latvijas virziena sliežu remontu un divu mēnešu periodā būs ļoti ierobežota vilcienu plūsma.

Satiksmes ministrijas rīcībā bija neoficiāla informācija, ka Krievija varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu, taču oficiāls apstiprinājums tam pagaidām nav saņemts. No uzņēmuma "Krievijas Dzelzceļš" vadības LDz saņēma apstiprinājumu, ka sliežu ceļa remontdarbi Latvijas virzienā notiks, taču kravu kustības ierobežojumi "nebūs milzīgi".

16.augustā LDz viceprezidents Ēriks Šmuksts devās uz Maskavu, lai saņemtu detalizētāku informāciju par sliežu remontdarbiem Latvijas virzienā. Tiekoties ar "Krievijas dzelzceļa" vadītājiem, viņš noskaidrojis, ka "Krievijas dzelzceļš" plāno veikt remontdarbus posmos Šahovskaja-Sebeža un Sankova-Pitalova. Krievijas plānotie dzelzceļa remontdarbi Latvijas virzienā kravu pārvadājumu apjoma rezultātus pa LDz infrastruktūru neietekmēs, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Vilcienu diennakts caurlaides spēja posmā Šahovskaja-Sebeža tiks samazināta no 15 uz deviņiem vilcienu pāriem, savukārt posmā Sankova-Pitalova - no 12 uz septiņiem vilcienu pāriem. Kā norāda LDz pārstāvji, vilcienu pāri ir vilcienu skaits pa pāriem, kas izbrauc cauri vienam noteiktam iecirknim turp un atpakaļ.

Kravu pārvadājumu apjoma rezultātus pa "Latvijas Dzelzceļa" infrastruktūru šis samazinājums neietekmēšot, jo jau patlaban posmā Šahovskaja-Sebeža diennaktī kursējošo kravas vilcienu apjoms nepārsniedz septiņus vilcienu pārus, savukārt posmā Sankova-Pitalova pašlaik kursē četri vilcienu pāri, skaidro LDz viceprezidents.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)