Banner 980x90

Kuldīgas novada skolotāji otro gadu piedalījās kolēģu vadītajās meistardarbnīcās

Publicitātes foto
Publicitātes foto
Piektdien, 26.augustā, īsi pirms jaunā mācību gada sākuma Kuldīgas novada pedagogi piedalījās kolēģu vadītajās meistardarbnīcās – tās jau otro gadu aizstājušas agrāk ierastās metodisko apvienību sanāksmes, pilsētas informācijas portālu Kuldiga24.lv informē Kuldīgas novada pašvaldība Mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Duļbinska.

Meistardarbnīcas norisinājās dažādās pilsētas skolās un bērnudārzos. Kopskaitā tika piedāvātas 28 meistardarbnīcas, katrs pedagogs varēja pēc savas izvēles apmeklēt divas no tām.

Vienu no meistardarbnīcām Kuldīgas Centra vidusskolā vadīja matemātikas skolotājas Santa Lapiņa un Maruta Birzniece. Viņas ar kolēģiem dalījās pieredzē par mācību metodēm, kas aktivizē skolēnu psiholoģisko darbību mācību procesā. Meistardarbnīcas apmeklētāju rindās bija gan matemātikas, gan citu mācību priekšmetu, piemēram, latviešu valodas, sporta, skolotāji.

Lapiņa un Birzniece šādu tēmu izvēlējušās, jo ikdienas darbā sastopas ar to, ka skolēniem nereti grūti koncentrēties darbam, uztvert, atcerēties, noturēt uzmanību, nav pietiekami attīstīta loģiskā domāšana. Skolotājas kolēģiem stāstīja, kā integrē dažādu psiholoģisko darbību attīstīšanai domātus uzdevumus un aktivitātes mācību darbā. Nereti tiek izmantotas spēles – skolēniem tajās interesanti un aizraujoši piedalīties, bet vienlaikus tās ir arī noderīgas, jo palīdz attīstīt loģisko domāšanu, trenēt atmiņu, vērību, uzmanības noturību un citas. Meistardarbnīcas laikā skolotājas savus kolēģus iesaistīja arī praktiskā darbībā, risinot uzdevumus un piedaloties citās aktivitātēs.

Savukārt Kuldīgas Centra vidusskolas āra klases sniegtās iespējas kolēģiem izmēģināt piedāvāja vizuālās mākslas skolotāja Ausma Grundmane un sākumskolas skolotāja Vija Bukāte. Viņu vadītās meistardarbnīcas tēma bija "Ejam dabā – vērojam, izzinām, zīmējam!", un arī šajā nodarbībā kolēģi tika pie praktiska darba – griezt, līmēt un aplicēt.

Skolotājas, vērojot kolēģus darbojamies, secināja, ka nebūt ne visiem praktiskais darbiņš tik viegli padodas – tā kā nodarbību apmeklēja dažādu mācību priekšmetu skolotāji, ne visiem šādu praktisku darbu veikšana ir ikdienas sastāvdaļa.

Uzrunātie skolotāji atzinīgi vērtēja ideju veidot šādas meistardarbnīcas un labprāt tajās piedalījās, apmeklējot nodarbības gan savā skolā, gan ielūkojoties citās izglītības iestādēs. To, kuras nodarbības apmeklēt, pedagogi izvēloties pēc interesēm.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)