Gada laikā "Maxima Latvija" veikalos pārdoti 23 miljoni litri alus
Kā pilsētas informācijas portālu tīkls PIlseta24.lv uzzināja uzņēmumā, pēc uzņēmuma datiem jau pagājušajā gadā tika novērota tendence, ka cilvēki aizvien vairāk pirms svētkiem izvēlas iegādāties vistas gaļu – tās pārdošanas apjomi pieauga par 10%. Tāpat ievērojami, par 40%, vairāk pirkti pretodu līdzekļi, un pēdējos gados pircēji aizvien vairāk iegādājas aukstumkastes – tās "Maxima Latvija" veikalos pirktas par 47% vairāk. Teju par 40% audzis arī pieprasījums pēc minerālūdens "Borjomi" slāpju veldzēšanai.
"Aizvadītajā gadā alus pārdošanas apjomi īsi pirms Līgo svētkiem auguši par 65%, siers pirkts uz pusi vairāk, tāpat kā svaiga gaļa, šašliks un dažādas garšvielas. Arī pieprasījums pēc dažādiem grilēšanas piederumiem īsi pirms Līgo svētkiem pērn teju trīskāršojies," par pircēju iepirkšanās paradumiem pirms Līgo svētkiem pagājušajā gadā stāsta "Maxima Latvija" Komunikācijas vadītājs Jānis Beseris.
"Maxima Latvija" Mārketinga vadītāja norāda, ka alus popularitāte gada laikā ir pietiekami augsta – par to liecinot pārdotā alus apjomi, kas 2016. gadā sasniedz jau 23 miljonus litru. "No vairāk nekā 250 dažādiem alus veidiem, kas pieejami "Maxima Latvija" veikalos, 90% no pārdotā apjoma sastāda Latvijā ražotais alus. Tas parāda, ka mūsu pircēji ir vietējā alus patrioti. Tāpat viņi labprātāk izvēlas gaišo alu, kaut arī pēdējā laikā novērojam tumšā alus pārošanas apjoma kāpumu par 33%," stāsta J. Beseris. Viņš arī min, ka populārākais ir 0,5 litru alus stikla iepakojumā, strauji augot pieprasījums arī pēc alus skārdenē, bet PET 2 litri iepakojuma alus patēriņš lēnām samazinās.
Lai atbilstoši sagatavotos Līgo svētku svinēšanai, daudzi pircēji izvēlas tradicionālo iepirkšanos veikalā nomainīt ar produktu pasūtīšanu internetā. "Pirms Jāņiem siera un gaļas pasūtījumu skaits salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, e-maxima.lv internetveikalā pieaudzis par vairāk nekā 60%. Tāpat arī visvairāk attīstījusies bezalkoholiskā alus un vīna pārdošana, pieprasījumam pieaugot par trim reizēm, salīdzinot ar pērno gadu," norāda internetveikala e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa, kura šo tendenci skaidro ar pircēju vēlmi ietaupīt laiku, kā arī bieži vien šie produkti ir arī ir smagi un vieglāk tos ir saņemt pie mājokļa durvīm nekā pašiem pārvadāt no veikala līdz mājām.