Evita Robežniece: No sievišķīga hobija līdz plaukstošam biznesam
Mežģīņu veikala "Lace to Love" īpašniece, Biznesa augstskolas Turība absolvente Evita Robežniece dalās pieredzē, kur gūt atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai, kā arī iedrošina jaunos uzņēmējus nemest plinti krūmos pie pirmajām grūtībām. Evitas Robežnieces elegantais veikals ir lielisks pierādījums tam, kā sievišķīgs hobijs var kļūt par pamatu nopietnam biznesam, pilsētas informācijas portālu Sigulda24.lv informē Biznesa augstskolas "Turība" sabiedrisko attiecību vadītāja Marta Kive.
Jaunajiem uzņēmējiem jāseko līdzi atbalsta programmām un konkursiem
Mežģīņu veikala "Lace to Love" izveidē investēti ap 20 000 eiro, tas attiecas tikai uz veikala izveidi un iekārtošanu, jo produkcijā, kas vākta trīs gadu garumā, ir investēti vēl vismaz 100 000 eiro. Lai iegūtu nepieciešamo finansējumu un uzsāktu uzņēmējdarbību, tika ņemts kredīts, kā arī ieguldīti personīgie iekrājumi. Lai gan izpētīju arī dažādus startup uzņēmumu atbalsta projektus, tos neizmantoju, jo secināju, ka šāda veida atbalsta iegūšana prasīs ilgāku laiku. Bijām atraduši veikalam piemērotas telpas, kuras steidzami bija jāiekārto, citādi tiktu zaudēta stratēģiski laba atrašanās vieta – Ģertrūdes iela, kur klienti var mūs ērti atrast un novietot auto tieši pie veikala. Tā kā "Lace to Love" ir jauns uzņēmums, turpinām sekot līdzi dažādām jauno uzņēmēju atbalsta programmām, finansējumu konkursiem u.tml., uzskatu, ka tas jādara ikvienam jaunajam uzņēmējam.
Nebaidīties no birokrātijas
Esmu mēģinājusi piedalīties konkursā un pretendēt uz finansējumu grantu programmā "Atspēriens"– patīkami pārsteidza, ka nenācās saskarties ar lielu birokrātiju, aizpildījām pieteikumu, prezentējām savu ideju un varējām piedalīties. Manuprāt, šobrīd pastāv daudz un dažādas jauno uzņēmēju atbalstu programmas, biznesa centri un inkubatori, kas sniedz atbalstu. Tie pieejami visās lielākajās pilsētās, tāpēc noteikti ir vērts to izmantot. Jaunajiem uzņēmējiem nemitīgi jāraugās apkārt, jāmeklē iespējas un jāizmanto tās – tikai tā var panākt attīstību. Nevajag baidīties arī no lielākas birokrātijas, no pārrunām ar atbalstītājiem un investoriem!
Kas neriskē, tas nedzer šampanieti!
Iespējams, bailes un šaubas var rasties arī brīdī, kad esi nonācis līdz biznesa idejas īstenošanai, proti, ir atrastas telpas un tikai tad kļūst skaidrs, kādas izmaksas prasīs to iekārtošana, noformēšana, nepieciešamā inventāra, tehnikas iegāde u.tml. Arī šajos brīžos nevajag mest plinti krūmos – arī es, protams, baidījos un zināms uztraukums ir joprojām, jo šis ir tikai trešais mēnesis kopš veikala atvēršanas. Taču, kas neriskē, tas nedzer šampanieti! Jākoncentrējas uz to, ka viss izdosies!
Divos gados atpelnīsim investīcijas, trešajā – gūsim peļņu
Kā jau minēju, marts ir tikai trešais mēnesis, kopš veikala atvēršanas, un esam nosprauduši skaidru mērķi - turpmāko divu gadu laikā atpelnīt investīcijas, un šobrīd izskatās, ka tas arī izdosies. Apzināmies, cik liela nozīme ir uzņēmuma tēlam un mārketinga aktivitātēm, tāpēc pie tā piestrādājam papildus un sekojam līdzi aktualitātēm. Jau divus gadus sadarbojos ar Latvijas vadošajiem dizaineriem, tāpēc ir izpratne par to, kas ir sezonalitāte, kad pieprasījums ir lielāks, kad – mazāks. Rēķināmies ar to un prognozējam, ka jau trešajā darbības gadā gūsim peļņu.
Nākotnes vīzija – veikals ārpus Latvijas
Noteikti vēlamies atvērt vēl kādu veikalu, bet vispirms, protams, jāiegūst stabilitāte ar šo. Vasaras vidū uzsāksim potenciālo tirgu izpēti, jo vēlamies atvērt veikalu kādā no kaimiņvalstīm vai Lielbritānijā. Šobrīd ir pietiekami plašs produkcijas klāsts, lai atvērtu vēl kādu veikalu.
Raugāmies ārvalstu virzienā, jo Latvijā nav pieprasījuma pēc vēl viena šāda veikala. "Lace to Love" ir specifisks, konkrētas jomas veikals - ja var atvērt vairākus audumu veikalus dažādās Latvijas pilsētās un pieprasījums būs vienmēr, tad mežģīnes tomēr ir ļoti specifiska lieta, tas ir papildmateriāls, ko iegādājas krietni mazāks patērētāju loks. Neplānojam atvērt veikalu reģionos, jo dati liecina, ka mazākajās pilsētas ir zemāka pirktspēja, un mežģīnes tomēr nav pirmās nepieciešamības prece.
Jāmeklē īpašā odziņa, kas atšķir no konkurentiem
Mūsu produkcijas cenu amplitūda ir ļoti plaša, taču jāņem vērā, ka piedāvātās mežģīnes nāk no Itālijas, Vācijas, Francijas un Indija. Mežģīnes no Indijas ir īpaši izceļamas – tās ir izšūtas ar rokām. Protams, mūsu piegādātāju skaits turpina pieaugt, nav iespējams visu iegādāties no viena piegādātāja. Lai saviem klientiem piedāvātu lielāku izvēli un augstāku kvalitāti, regulāri apmeklējam dažādas izstādes, un cenšamies atrast to odziņu, kas mūs atšķirs no konkurentiem.
Mēs sadarbojamies arī ar veļas ražotājiem, ne ar lielajiem spēlētājiem kā "Lauma", "Efekts" un citi, jo lielie uzņēmumi iegādājas mežģīnes tieši no ražotāja, bet ar mazajiem uzņēmumiem, kuriem nav nepieciešamības pēc lieliem izejvielu apjomiem, tāpēc viņi izmanto mūsu piedāvātos starpnieku pakalpojumus.
Piedāvājumā būs arī gatava produkcija
Šobrīd strādājam tandēmā ar šuvēju, tāpēc varam piedāvāt klientiem plašāku servisu, ne tikai mežģīnes kā izejmateriālu. Nereti klienti izvēlas mežģīnes, kas viņiem patīk, un mēs kopīgi izveidojam tērpu. Atsaucība ir liela, šobrīd aktīvi gatavojamies izlaidumu un kāzu sezonai, šuvējas darba grafiks ir aizpildīts līdz jūlijam, tāpēc noteikti paplašināsimies un meklēsim jaunus palīgus.
Mēs piedāvājam klientiem individuālu dizainu, katram cenšamies radīt ko jaunu un skaistu, turklāt, ne tikai apģērbā. Mežģīņu vienīgais pielietojums nav apģērbs, tās var izmantot interjerā, aksesuāros un daudz kur citur. Vēlamies iedrošināt mūsu klientus būt radošiem un nebaidīties savienot šķietami nesavienojamas lietas.
Uz sarakstu