Pētījums: Bērnu pārtikas tirgus pasaulē šogad pārsniegs 31 miljardu eiro
Šogad bērnu pārtikas un maisījumu pārdošanas apjoms pasaulē būšot aptuveni 31,03 miljardi eiro, ko veicina jaunu tirgu attīstība, labklājības pieaugums, kā arī sieviešu aktīva līdzdalība darba tirgū, liecina starptautiskās informācijas un mērījumu kompānijas "Nielsen" patērētāju noskaņojuma un patēriņa paradumu pētījuma rezultāti.
Kā norāda "Nielsen" valdes locekle Latvijā Iveta Pukše, sievietes pēc bērna piedzimšanas aizvien ātrāk atgriežas profesionālajā dzīvē, tādējādi paverot tirgus iespējas ātri pagatavojamas bērnu pārtikas un aprūpes produktu ražotājiem. Kā liecina Pasaules Bankas informācija, "Nielsen" pētījumā iekļautajos tirgos sieviešu nodarbinātība laika posmā no 1990.gada līdz 2013.gadam ir pieaugusi par četriem procentpunktiem.
Patlaban 87% bērnu pārtikas un 66% adaptēto piena maisījumu apgrozījuma pasaulē veido Ziemeļamerikas un Eiropas tirgus. Tomēr šajās valstīs izaugsme gadu no gada ir neliela, kamēr strauju pieaugumu demonstrē attīstības tirgi, kur pakāpeniski uzlabojas dzīves līmenis.
Vienlaikus tendences rādot, ka konkurence bērnu preču segmentā ir sīva un produkta aktualitāte vienam patērētājam saglabājas salīdzinoši īsu brīdi.
"Bērni aug ātri, patērētājs nemitīgi mainās, un ražotājam tas nozīmē nepārtrauktas investīcijas jaunu pircēju apguvē. Vecāki ir gatavi par bērnu precēm tērēt vairāk nekā par citām, tomēr, lai konkurences cīņā uzvarētu, jābūt izpratnei par to, kādi aspekti visvairāk ietekmē vecāku izvēli par labu vienam vai otram produktam," norādīja Pukše.
Viņa arī sacīja, ka pasaulē nostiprinās tendence izvēlēties iespējami mazāk apstrādātus, ekoloģiski audzētus un no dabiskām izejvielām ražotus pārtikas produktus.
"Daudzi vecāki ir gatavi izvēlēties dārgākus "premium" klases produktus saviem bērniem, un paredzams, ka šī tendence pastiprināsies. Sagaidāms, ka attīstītajās valstīs, kur tirgus jau ir piesātināts un dzimstība nav tik liela, bērnu pārtikas tirgu raksturos inovācijas un dārgāku produktu klases palielināšanās. Savukārt attīstības valstīs galvenais virzītājspēks būs pārdošanas apjomu pieaugums," sacīja Pukše.
Tāpat viņa atzina, ka bērnu preces kopumā vairāk tiek pirktas klātienē veikalos, nevis internetā.
"Pagaidām bērnu preces galvenokārt tiek iegādātas tirdzniecības vietās. Tomēr līdz ar vispārējo tiešsaistes iepirkšanās popularitātes pieaugumu palielinās arī bērnu preču pirkumu apjoms. 38% globālo respondentu internetā pērk rotaļlietas, 34% apģērbu, 23% autiņbiksītes un 17% - pārtiku. Arī šī segmenta izaugsmi veicina jauno vecāku dzīvesstils un tiešsaistes tirgotāju pakalpojumu attīstība," sacīja 'Nielsen" pārstāve.
'Nielsen Global Baby Care" pētījuma gaitā tiešsaistē tika aptaujāti 60 valstu respondenti, kas pēdējo piecu gadu laikā pirkuši bērnu produktus. Pētījuma mērķis bija identificēt bērnu pārtikas un produktu tirgus tendences, pirkumu lēmumus ietekmējošos aspektus un izplatītākos iegādes kanālus.
"Nielsen" ir globāla informācijas un mērījumu kompānija ar vadošo pozīciju mārketinga un patērētāju informācijas, televīzijas un citu mediju mērījumu, tiešsaistes un mobilo mērījumu jomā.
Kompānija "Nielsen" strādā aptuveni 100 valstīs, tās centrālie biroji atrodas Ņujorkā, ASV, un Dīmenē, Nīderlandē.
Uz sarakstu