Enerģētikas nozares līdera pozīcijas saglabā "Latvenergo"
Enerģētikas nozares līderis pērn, tāpat kā iepriekšējos gados, bija AS "Latvenergo" ar 741,1 miljona eiro apgrozījumu, liecina SIA "Firmas.lv" un aģentūras LETA veidotais "Latvijas biznesa gada pārskats 2015".
Otra lielākā kompānija pēc apgrozījuma pērn bija SIA "Orlen Latvija" ar 503,4 miljonu eiro apgrozījumu, bet trešā - AS "Latvijas Gāze" ar 503 miljonu eiro apgrozījumu.
"Top 10" iekļuvuši arī tādi uzņēmumi kā SIA "Statoil Fuel&Retail Latvia" ar 435 miljonu eiro apgrozījumu, SIA "Neste Latvija" ar 350 miljonu eiro apgrozījumu, AS "Sadales tīkls" ar 303,8 miljonu eiro apgrozījumu, SIA "LUKoil Baltija R" ar 265,8 miljonu eiro apgrozījumu, AS "Rīgas siltums" ar 173,1 miljona eiro apgrozījumu, SIA "Akselss" ar 164,18 miljonu eiro apgrozījumu un SIA "East-West Transit" ar 143,82 miljonu eiro apgrozījumu.
SIA "Fortum Jelgava" valdes priekšsēdētāja Ginta Cimdiņa izdevumā norāda, ka pēdējos pāris gados enerģētikas sektors pasaulē pārdzīvo sarežģītus laikus, arī Latvijā iepriekšējais gads bijis izaicinājumu pilns, ko ietekmēja ģeopolitiskā situācija, izmaiņas likumdošanā enerģētikas sektorā, kas kavē nozares ilgtermiņa attīstību, neierasti siltās ziemas, kā rezultātā siltumenerģijas ražošanas apjomi bija tik zemi kā nekad, utt.
"2016. un turpmākajos gados konkurence siltumapgādē un arī elektroapgādē turpinās pieaugt, tādēļ enerģijas ražotājiem, tostarp centralizētās siltumapgādes uzņēmumiem, būs jākļūst elastīgākiem un vairāk vērstiem uz klientu vēlmju izzināšanu un īstenošanu dzīvē, radot jaunu pakalpojumu un produktu piedāvājumus. To sekmētu arī, piemēram, siltumapgādes tirgus atvēršana vai vismaz virzība brīvāka siltumapgādes sektora regulējuma virzienā," piebilda Cimdiņa.
Savukārt SIA "Enefit" valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers prognozē, ka 2016.gadā turpināsies elektroenerģijas vairumtirgus sakārtošana, kas normalizēs tirgotāju darbības iespējas un atvieglos jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū. Tā rezultātā konkurence var saasināties jau 2016.gadā.
"Patlaban visaktīvākā konkurence ir par vidējiem uzņēmumiem, kuri var saņemt līdz pat sešu tirgotāju piedāvājumus. Vienlaikus ir uzņēmumi, par kuriem cīnās vien divi Latvijā lielākie elektroenerģijas tirgotāji," sacīja Bethers.
Savukārt mājsaimniecību klientu segmentā konkurence saglabājas zema gan no tirgotāju skaita, gan piedāvājumu dažādības viedokļa. Pēc Bethera teiktā, tas arī nosaka, ka patērētāji ir ļoti pasīvi.
Uz sarakstu