Banner 980x90

EK apgrūtinājusi pieeju vairākiem nozīmīgiem materiāliem saistībā ar izmešu skandālu

Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Eiropas Komisija (EK) apgrūtinājusi pieeju vairākiem nozīmīgiem materiāliem saistībā ar autobūves nozarē pašlaik aktuālo izmešu skandālu, kas apgrūtina arī Eiropas Parlamenta (EP) deputātu darbu, žurnālistiem atzina Eiropas Parlamenta (EP) deputāts Krišjānis Kariņš (V), kurš ir pārstāvēts EP izmeklēšanas komitejā saistībā ar emisiju mērījumiem autobūves nozarē.

Vaicāts, vai komitejas pārstāvjiem ir pieejami visi nepieciešamie materiāli, politiķis norādīja, ka daudzus sēdes protokolus nezināmu iemeslu dēļ EK padarījusi par ierobežotas pieejas dokumentiem.

Politiķiem ir atvēlēta atsevišķa telpa, kurā pēc idejas var iepazīties ar šiem materiāliem, taču to tur nemaz neesot, jo jāparaksta konfidencialitātes apliecinājums, taču EP kategoriski iebilst pret šādu praksi.

Iemesls tam, kā skaidroja Kariņš, ir vienkāršs - materiālus nevarēs izmantot pat komitejā, pretējā gadījumā iestātos "nezināmas sekas". Problēma ir arī salīdzinoši īsais laika periods, kurā komiteja var strādāt, turklāt jau tagad ir pagājusi puse no tai atvēlētā laika, taču pieejas materiāliem tā arī nav.

Politiķa ieskatā komitejai jau sākotnēji bija nepieciešams iegūt pieeju materiāliem un tikai tad noturēt atbildīgo amatpersonu uzklausīšanu, ļaujot uzdot pēc iespējas precīzākus jautājumus. "Mēs ceram, ka decembrī viss tiks pabeigts, lai jau martā varētu notikt balsojums. Protams, pastāv šaubas, vai šajā laika posmā mēs uzspēsim visu paveikt, taču pastāv iespēja pagarināt darba periodu," viņš skaidroja.

Jau ziņots, ka šodien Briselē norisinās EP auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēde, kuras laikā autobūves pārstāvjiem jāatbild uz deputātu jautājumiem par krāpšanos ar emisiju mērījumiem.

Deputāts Krišjānis Kariņš (V), kurš vada lielākās EP frakcijas darbu šajā komitejā, iepriekš žurnālistiem uzsvēra, ka izmeklēšanas komiteja savā darbā iegūst aizvien jaunus faktus, kas norāda uz krāpšanos ar auto izmešu rādītājiem un dīzeļautomašīnu lielo lomu gaisa piesārņošanā.

Tikmēr EP kreisā flanga politiķi aizvien skaļāk runā par dīzeļa automašīnu aizliegšanu. Kariņš uzskata, ka tas nav risinājums. "Tiem, kuri krāpušies, ir jāsaņem sods, savukārt mums, politiķiem, jāatrod risinājums, kā aizsargāt vidi un saglabāt darbvietas Eiropā," pauda Kariņš.

Jau vēstīts, ka EP izveidojis izmeklēšanas komiteju ar plašām pilnvarām, kas izvērtē Eiropas Savienības institūciju un dalībvalstu atbildību par pieļautajiem pārkāpumiem. Komiteja jau ir uzklausījusi Eiropas Komisijas pārstāvjus un neatkarīgus nozares speciālistus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)