DLRR cer iekarot Eiropas mašīnbūves tirgu un saglabāt strādājošo skaitu
"Patlaban uzņēmumam ir visas izredzes pāriet no Krievijas uz Eiropas tirgu, tādējādi izvairīties no sankciju kara un Krievijas rubļa vērtības krituma sekām. Eiropas tirgū mašīnbūves jomā piedāvāsim metālapstrādes pakalpojumus, metāla izstrādājumus, visu, ko mēs mākam izgatavot," teica Petrova.
Statistikas dati liecina, ka aizvadītajā gadā Krievijas tirgus daļa DLRR pasūtījumu portfelī samazinājusies no 47% līdz 24%, savukārt Latvijas tirgus daļa no 10% pieaugusi līdz 37%. Nedaudz DLRR pasūtījumu portfelī pērn palielinājusies arī pārējo Baltijas valstu daļa.
Pēc DLRR vadītājas teiktā, patlaban atbildīgie uzņēmuma speciālisti strādā pie lielu līgumu noslēgšanas un, ja paveiksies, uzņēmums neatteiksies arī no lokomotīvju remonta. Ar nākotni uzņēmums saista lielas cerības, un arī strādājošo masveida atlaišana uzņēmumā pagaidām netiek plānota.
Pēdējos gados uzņēmuma attīstībā ir investēti vairāk nekā septiņi miljoni eiro, iegādāti jauni darbagaldi, kas ļāvis uzņēmumam paaugstināt tā produkcijas kvalitāti. Apliecinājums tam ir tie Krievijas pārvadātāji, kas pakalpojuma kvalitātes dēļ izvēlas veikt lokomotīvju remontu Daugavpils uzņēmumā, nevis radniecīgos pašmāju uzņēmumos, skaidroja Petrova.
"Otrajā ceturksnī DLRR ir noslogota ar pasūtījumiem atbilstoši uzņēmumā patlaban strādājošo skaitam. Arī trešajā ceturksnī uzņēmumam jābūt noslogotam atbilstoši pašreizējam mārketinga grafikam. Ja makroekonomiskā situācija neizmainīsies, viss būs labi," teica Petrova.
Šodien notikušajā DLRR kārtējā akcionāru sapulcē akcionāri apstiprināja uzņēmuma 2015.gada pārskatu, kā arī zvērinātu revidentu, līdzīgi kā pērn, par to kļuva SIA "Baker Tilly Baltics ", kā arī veica grozījumus DLRR statūtos.
LETA jau ziņoja, ka DLRR koncerna konsolidētais neto apgrozījums pērn bija 19,2 miljoni eiro un tas ir 4% samazinājums attiecībā pret 2014.gada apgrozījumu, teikts DLRR revidētajā konsolidētajā finanšu pārskatā, kas iesniegts biržai "Nasdaq Riga".
DLRR koncerns 2015.gadā cietis 2,5 miljonu eiro zaudējumus, kas ir vairāk nekā divas reizes lielāki nekā 2014.gadā ciestie 1,1 miljona eiro zaudējumi.
Saistībā ar revidētā konsolidētā pārskata iesniegšanu biržas "Nasdaq Riga" valde nolēma atcelt DLRR 2.maijā piemēroto uzraudzības statusu.
Pagājušajā gadā DLRR koncerns eksportēja savu produkciju uz deviņām valstīm, kopējais eksporta apjoms bija 12 miljoni eiro. 2014.gadā eksporta apjoms bija 18 miljoni eiro. Galvenie eksporta virzieni 2015.gadā bija Eiropas Savienības (ES) valstis Igaunija, Polija un Lietuva, kā arī trešās valstis - Krievija, Baltkrievija, Uzbekistāna.
Lielie zaudējumi pērn galvenokārt saistīti ar projektu noslēgumu Krievijas rubļos, kā arī ciesti tādēļ, ka DLRR nebija nodrošināta ar pasūtījumiem. Tāpēc, lai palielinātu rūpnīcas darbības ekonomisko efektivitāti, tika veikta ražošanas reorganizācija, ražošanas procesu optimizācija, kārtējo izdevumu samazināšana, skaidrots finanšu pārskatā.
DLRR lielākais akcionārs ar 47,97% akciju ir Igaunijas AS "Skinest Rail", 25,27% akciju pieder Igaunijas AS "Spacecom", 15,37% - Igaunijas "LLC Lokomotiiv Investeeringuud", bet pārējiem akcionāriem - 11,39%.
Uz sarakstu