"CIDO Grupa" nozīmīgākais notikums - tiesības ražot "PepsiCo"
Par vienu no nozīmīgākajiem ''CIDO Grupa'' notikumiem 2015.gadā var minēt ''PepsiCo'' zīmolu produktu ražošanas uzsākšanu pērn decembrī.
Kā pilsētas informācijas portālu Riga24.lv informēja SIA "CIDO Grupa" ģenerāldirektors Marijus Kirstukas, "PepsiCo" un "Royal Unibrew", kas ir "Cido Grupa" mātes uzņēmums, darījuma rezultātā "Royal Unibrew" uzņēmumi Baltijā ieguva tiesības pildīt, pārdot un izplatīt Baltijas valstīs Pepsi, Pepsi Max, 7Up, Miranda un Mountain Dew. Tas ir nozīmīgs izaicinājums mums kā ražotājam, kas ļaus vēl vairāk nostiprināt pozīcijas bezalkoholisko dzērienu tirgū Latvijā un Baltijā.
Pērn uzņēmums turpināja paplašināt produkcijas sortimentu ar jaunām dzērienu garšām visos segmentos - sulu, ūdens, atspirdzinošo dzērienu un alus segmentā. Tas turpināja popularizēt veselīga dzīvesveida konceptu ar jaunām "Mangaļi" garšām un produktiem, piemēram, tas uzsāka ražot "Mangaļi" avota ūdeni un "Mangaļi" dzeramo ūdeni, kas bagātināts ar minerālvielām un īpaši piemērots .sporta nodarbībām.
2015.gadā lielu vērību esam pievērsuši pētniecībai un sadarbībai ar Latvijas un Igaunijas universitātēm, kas ļāvušas mums atklāt būtiskas lietas par mūsu produktiem. Popularizējot sulu pozitīvās īpašības, uzsākām veiksmīgu sadarbību ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes Pārtikas tehnoloģijas fakultāti, kas veica produktu izpēti un noteica kādas un cik daudz vērtīgas vielas satur sulas. Viens no galvenajiem secinājumiem, ka sulas ir vērtīgs minerālvielu un antioksidantu avots un tām piemīt spējas neitralizēt organismā esošos brīvos radikāļus.
Savukārt Tallinas Tehnoloģiju universitātes pētnieki, izmantojot radioaktīvā oglekļa metodi, ir veikuši sensacionālu atklājumu un noteikuši precīzu dabīgā minerālūdens "Mangaļi" vecumu – tas tiek iegūts no zemes iežiem, kuros ūdens ir veidojies pirms aptuveni 36 000 gadu. Tas tikai vēlreiz apliecina, cik vērtīgu un minerālsāļiem bagātu ūdeni glabā Latvijas zemes dzīles.
Ar "CIDO Grupa" ražotajiem produktiem turpinām veiksmīgi paplašināties eksporta tirgos. Eksporta īpatsvars veido aptuveni piekto daļu no produkcijas pārdošanas apjoma, kas ir pēdējos gados labākais sasniegums. Visiecienītākie ārvalstīs produkti ir "CIDO" ledus tēja, kvasa dzēriens, kā arī sulas un nektāri. 2015.gadā uzņēmums uz Ķīnu nosūtīja pirmo kravu ar pašu ražoto zīmolu produkciju – sulām, gāzētajiem dzērieniem, alu un ūdeni. Tas ir būtisks solis eksporta attīstīšanā šajā valstī, jo līdz šim uzņēmums eksportēja uz Ķīnu produkciju, kas tika ražota pēc individuāla pasūtījuma.
"CIDO Grupa" šobrīd eksportē produkciju uz aptuveni 20 pasaules valstīm, piemēram, Zviedriju, Dāniju, Lielbritāniju, Īriju, Vāciju, Poliju, Itāliju, Spāniju, Maltu, Izraēlu, Ukrainu, Krieviju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, ASV, Kanādu, Ķīnu un Apvienotajiem Arābu Emirātiem (AAE), Lietuvu un Igauniju. Uzņēmums arī turpmāk veicinās eksporta attīstību, regulāri piedaloties starptautiskās izstādēs, kā arī izmantojot valsts akciju sabiedrības "Latvijas Attīstības finanšu institūcija ALTUM" piedāvātās eksporta garantijas.
Alus tirgu pērn ietekmēja vairāki faktori, kā rezultātā tas piedzīvoja kritumu. Viens no nozīmīgākajiem notikumiem, kas ietekmēja tirgu, ir akcīzes nodokļa alum pieaugums augustā, kas samazināja alus noietu tieši sezonā. Turklāt neskaidrības ap akcīzes nodokļa celšanu vairāku mēnešu periodā ietekmēja arī mūs kā ražotājus, piemēram, kafejnīcas, bāri un restorāni un citi tirgotāji, sākoties vasaras sezonai, bija iepirkuši alu mazākos apjomos nekā gadu iepriekš, lai neveidotu uzkrājumus un tiem vēlāk nebūtu jāpārrēķina akcīzes nodoklis. Šāda nenoteiktības politika viennozīmīgi negatīvi ietekmē ražotājus.
Pozitīvi vērtējam nozares un politikas veidotāju vienošanos jaunā budžeta veidošanas ietvaros par akcīzes nodokļa palielināšanas kārtību alum turpmākajos trīs gados, kas nodrošina lēmumu skaidrību un pēctecību. Pretēji līdzšinējai pieredzei, kad īstermiņa lēmumi, pieņemot akcīzes nodokļa likmes pāris mēnešiem un turot ražotājus neziņā par izmaiņām nākotnē, kavēja nozares attīstību.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas lēmums atteikties no dzērienu iepakojuma depozīta sistēmas izveides bija pārsteigums dzērienu ražotājiem, kuri kopā ar ministriju un tirgotājiem jau gadiem strādāja pie tās ieviešanas. Turklāt tai bija jāsāk darboties jau pērn. Dzērienu iepakojuma depozīta sistēma veiksmīgi darbojas ārvalstīs, līdz ar to, mūsuprāt, tas būtu efektīvs risinājums apkārtējai videi un tās saudzēšanai Latvijā. Tāpēc ceram uz ministrijas un deputātu viedokļa maiņu par labu tās ieviešanai. Jāmin, ka šāda depozīta sistēma jau daudzus gadus darbojas Igaunijā un no šī gada tā sāk darboties arī Lietuvā.
Uz sarakstu