Biznesa aviācijas reisu skaits novembrī kāpis par 37%
Novembrī Latvijā izpildīto biznesa aviācijas reisu skaits, salīdzinot ar iepriekšējā gada novembri, palielinājies par 36,7%, liecina konsultāciju aģentūras "WingX Advance" apkopotā informācija.
Kā ziņo aģentūra LETA, salīdzinājumam Zviedrijā un Lietuvā šis pieaugums bija ap 10%, Francijā - aptuveni 8%, Polijā - 5,5%, kamēr viens no lielākajiem apjoma kritumiem piedzīvots Krievijā - teju 30%, Ukrainā - 28,5% un Slovākijā - 20,5%.
Viens no "FBO Riga" īpašniekiem Romāns Starkovs aģentūru LETA informē, ka biznesa aviācijas segments ir jūtīgs - to ietekmē pieejamā infrastruktūra un servisa kvalitāte, kā arī saistītās izmaksas, ko arī apliecina rezultāti - kopš jaunā "FBO Riga" biznesa aviācijas centra atklāšanas Rīgā strauji pieaudzis apkalpoto reisu skaits. Rīgai izdodoties nodrošināt klientiem izdevīgu servisu laikā, kad daudzviet Eiropā biznesa aviācijas apjomi krītas. "Pašlaik ir būtiski šo pozitīvo tendenci saglabāt, it sevišķi tādēļ, ka citas lidostas ir sākušas samazināt cenas," uzskata Starkovs.
Pēc viņa domām, biznesa aviācijas apjomi Rīgā varētu pieaugt vēl, jo "FBO Riga" turpina attīstīt piedāvāto pakalpojumu klāstu. No janvāra vidus "FBO Riga" sadarbībā ar "Lufthansa Bombardier Aviation Services" un "Solinair" tiks atvērts lidaparātu tehniskās apkopes centrs.
Atbilstoši 2015.gada oktobra rezultātiem uzņēmuma apkalpoto biznesa aviācijas reisu apjoms ir pieaudzis vairāk nekā divas reizes salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn.
Pēc biznesa aviācijas resursa "Avinode" jaunākajiem reitingiem, starptautiskā lidosta "Rīga" divos mēnešos - kopš tika atvērts "FBO Riga" biznesa aviācijas centrs - strauji pakāpās noslogotāko Eiropas biznesa aviācijas lidostu vidū. Kāpums noticis no 45.vietas uz 17.vietu, apsteidzot tādus gaisa transporta mezglus kā Frankfurti, Mančestru, Diseldorfu un Šēnfeldas lidostu Berlīnē.
"FBO Riga" līdzīpašnieks Leonīds Gorodņickis skaidro, ka segmenta izaugsmes perspektīvas prognozētas, jau sākot centra būvniecību, jo Rīgai ir izdevīgs ģeogrāfiskais novietojums. Tas arī ļaujot vairāk pievērsties Ziemeļvalstu tirgiem.
Eksperti īpašu uzmanību pievērš vājajam Itālijas tirgum un būtiskam aktivitāšu samazinājumam Krievijā. Kaut arī kopumā Krievija aizņem tikai 2% no Eiropas biznesa aviācijas tirgus, krasais reisu samazinājums teju par ceturto daļu ir visai jūtams.
Transporta eksperts Tālis Linkaits savukārt norāda, ka biznesa aviācijai Rīgā ir perspektīvas, taču daudz kas būšot atkarīgs no tā, kā izdosies sabalansēt klientu plūsmu. Liels tirgus ir Krievija un NVS valstis, taču ar to vien nepietiekot. Būtisks esot arī piedāvātais pakalpojumu spektrs un izmaksu līmenis.
Arī pēc Gorodņicka domām, pašreizējo tirgus izmaiņu pamatā ir biznesa aviācijas sfēras elastīgā cenu politika. Tas vienlaikus gan palielinot šo pakalpojumu pieprasījumu, gan arī stimulējot izmaiņas visā tirgū.
Biznesa aviācijas nozare Eiropā patlaban darbojas ar četru piektdaļu jaudu, salīdzinot ar "pīķi" 2008.gadā. Pēc vasarā vērojamā kāpuma aktivitāte ir samazinājusies visos lielākajos tirgos - Francijā, Vācijā, Lielbritānijā, Itālijā, liecina "WingX Advance" izdotais "Biznesa aviācijas monitors". Kopumā novembrī Eiropā ir izpildīti 56 200 reisi, tas ir par 2,5% mazāk nekā pagājušā gada novembrī.
"Firmas.lv" informācija liecina, ka "FBO Riga" 2014.gadā strādājusi ar 1,9 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 259 622 eiro apmērā.
Uz sarakstu